طرح غریب نوازی شهدای گمنام توسط جوانان اهوازی کلید خورد+گزارش تصویری

با شروع ماه محرم جمعی از جوانان پر شور اهواز طرح غریب نوازی شهدای گمنام را به صورت خودجوش راه انداخته اند.

به گزارش اهوازنوین: آن روز هم مثل همیشه پس از زیارت شهدا در گلزار آهسته قدم بر می داشتم، همه چیز آنجا حس و حال غریبی داشت. حضور جمعی از جوانان و انجام اقداماتی متفاوت وجه تمایز آن هفته با هفته های دیگر بود.

جلوتر رفتم با یکی از دختران سر صحبت را باز کردم او خودش را مکوندی که بانی ایستگاه های صلواتی هر هفته است، معرفی کرد و از اجرای طرح غریب نوازی شهدا توسط جمعی از جوانان اهوازی گفت.

او از انگیزه و نحوه ی اجرای این طرح برایمان گفت: اینکه روزی به مزار شهدای گمنام واقع در قطعه ٢ بهشت آباد رفته و از غریبی آنها رنجیده خاطر شده و به همین دلیل با خانم فریسات بانی این طرح آشنا شدم و عهد بستیم که با همت دوستان مزار شهدای گمنام را به عنوان جایگاه ویژه گلزار شهدا قرار دهند.آنها هرشب جمعه مزار شهدای گمنام را به شکل متفاوت و با دعا آذین بندی و از زائران شهدا پذیرایی می کنند.

او به شدت تاکید داشت که این طرح توسط هیچ ارگان و موسسات و نهادهای دولتی اداره نمی شود و صرفا هزینه هایی که برای ایستگاه های صلواتی، وپذیرایی از زائرین و عزاداری های مزار شهدا خرج می شود به صورت خودجوش و از کمک های مردمی می باشد.

مکوندی میگفت هدف از این طرح غریب نوازی و شناساندن شهدای گمنام به مردم عنوان کرد و اینکه اکثریت مردم نمی دانند که عده ای شهید گمنام در گلزار شهدا هستند.

او معتقد بود این طرح که چندماه برگزار شده است ولی در ایام محرم اهمیت آن پررنگ تر شده است و زائرین کرامات زیادی از شهدای گمنام دیده اند، همانند شفای بیمار دارای تومور مغزی ، پیدا کردن گمشده مادری که فرزندش را گم کرده بود، شاغل و متاهل شدن زائرین و کرامت های دیگر به ما گزارش می دهند.

وی معتقد بود جاذبه شهدا همانند آهنربا دل هر ادم دلشکسته ای را با هر فکر و عقیده ای را جذب می کند، او می گفت که شاهد زیارت شمار زیادی از جوان هایی بوده که ظاهری مدرن دارند و هر هفته خودشان مزار شهدای گمنام را غبارروبی می کنند و اشک می ریزند و ارادت ویژه ی خود را با کمک های مالی و معنوی نشان می دهند.

مکوندی میگفت: می خواهیم اگر مردم و خیرین ما را در این امر یاری کنند، گلزار شهدا را با فانوس مزین کنیم و امکاناتی از قبیل صندلی برای زیارت شهدا توسط زائرین را فراهم آوریم. و در آخر از زحمت های دوستان و آقای مرادی بخاطر امور اداری و نصب تجهیزات تشکر و قددرانی کردند.

0/5 (0 Reviews)

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 دیدگاه‌ها
0 دیدگاه‌ها
0 دنبال کنندگان
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
mehdi Recent comment authors
  اشتراک  
جدیدترین‌ها قدیمی‌ترین‌ها امتیازبندی
Notify of
mehdi
میهمان
mehdi

به به بسیارزیبا
خداخیرشون بده🌹
خداروشکر هنوزکسانی هستن که نور وجودی شهدارو تو دل مردم روشن می کنن
امیدوارم ادامه داشته باشه
باتشکر