مرزهای شلمچه و چذابه در آخرین مرحله آماده سازی است

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه در آخرین مرحله آماده‌سازی هستند گفت: ۸۰ درصد زیرساخت‌های اربعین در این ۲ گذرگاه مرزی آماده شده است.

به گزارش اهوازنوین ؛حبیب الله آصفی چهارشنبه  در مرز شلمچه اظهار داشت: با اقدام های انجام شده در گذرگاه های مرزی خوزستان و با وجود پیش بینی افزایش جمعیت زائران اربعین امسال نسبت به سال قبل مشکلات و کمبودهای کمتری شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تمهیدات لازم از سوی ستاد مرکزی اربعین، استانداری و تک تک دستگاههای اجرایی استان خوزستان برای پیشبرد کارهای اجرایی اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه در حال پیگیری است.

آصفی با بیان اینکه اعتبار لازم برای آماده سازی امکانات و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ابلاغ شده گفت: اعتبار بسیار خوبی از سوی وزارت کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ابلاغ شده اما حجم نیازهای منطقه به حدی است که در دوره های بعد از اربعین هم باید نسبت به ارزیابی نیازها در گذرگاه های مرزی خوزستان اقدام کرد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: برخی دستگاههای اجرایی از اعتبار داخلی خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین استفاده

می کنند ضمن اینکه همه امکانات خود را برای برگزاری اربعین حسینی بسیج کرده اند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of