تعمیرات اساسی ۹ کارخانه مناطق نفتخیز جنوب به پتروشیمی بندرامام ‌واگذار شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تعمیرات اساسی ۹ کارخانه این شرکت به پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) واگذار و کار تعمیر دیگر ماشین‌آلات فرآیندی نیز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اهوازنوین ؛به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، احمد محمدی در نشست مشترک مدیران ارشد این شرکت و پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر افزایش همکاری های مشترک و استفاده حداکثری از توانمندی ۲ طرف در راستای رونق تولید، اظهارداشت: ‌ ‌پیوند ناگسستنی صنعت نفت و پتروشیمی، رونق تولید را محقق می‌­سازد که خوشبختانه با انجام تعمیرات اساسی این کارخانجات ‌شامل ایستگاه ­های تقویت فشار گاز و گاز مایع توسط پتروشیمی بندر امام، تولید مایعات و میعانات ارزشمند گازی که ‌خوراک اصلی مجتمع های پتروشیمی است، همچون گذشته تدوام و از نظر کمی و کیفی ارتقاء خواهد یافت. ‌

وی با اشاره به اینکه دانش فنی، تعامل متقابل عملیاتی و تلاش جهادی هر ۲ طرف، تحقق اهداف تعیین شده را در شرایط خاص موجود فراهم آورده، گفت: در سال رونق تولید از نظر تولید و خوداتکایی در بخش تعمیرات اساسی تاسیسات و ماشین آلات فرآیندی درسطح قابل ‌قبولی قرار داریم. ‌

محمدی یادآور شد: بسته های قراردادی دیگری نیز برای انجام تعمیرات اساسی ماشین آلات شرکت توسط پتروشیمی بندر ‌امام خمینی(ره) در حال تدوین بوده که قرار است هر یک از ۹ کارخانه مذکور تنها در ۲۰ روز مورد تعمیرات قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تعمیرات این تاسیسات می تواند تاثیر بسیار زیادی در پایداری تولید نفت داشته باشد.

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندر امام (ره) نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به نقش شرکت ملی مناطق نفتخیز در تحقق اهداف تولید این پتروشیمی با محوریت تامین خوراک، یادآور شد: در شرایط تحریم تعامل و همکاری این ۲ شرکت توانسته به پایداری محصولات مورد نظر منجر شود و بر همین اساس تلاش در جهت تعمیرات اساسی تاسیسات و ماشین آلات در موعد مقرر امری ضروری است.

بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) دارای واحد های تفکیک میعانات گازی (NF) است که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خوراک اصلی این واحدها را که گازهای NGL است، تامین می کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of