چالش تراکم دانش‌آموزی در شیبان

رئیس آموزش و پرورش باوی گفت: شهر شیبان با توجه به اینکه جمعیت اهواز به آن سرازیر شده است، با چالش تراکم دانش‌آموزی روبرو است.

به گزارش اهوازنوین ؛مجید موحدیان اظهارکرد: در شهرستان باوی ۲۵ هزار دانش‌آموز و حدود دو هزار و ۵۰۰ نوآموز تحصیل می‌کنند. همچنین هزار و ۵۵۴ نیروی آموزشی وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم در شهرستان باوی، کمبود فضای آموزشی در برخی شهرها به دلیل تراکم بالای دانش آموزی است، به عنوان مثال شهر شیبان با توجه به اینکه جمعیت اهواز به آن سرازیر شده است، با چالش تراکم دانش‌آموزی روبرو است. البته ما این مساله را پیش‌بینی کرده بودیم اما به دلیل وجود مسکن مهر و افزایش جمعیت و نبود مدرسه به لحاظ فضای آموزشی، کمبودهایی صورت گرفت و مدارس شیبان دچار تراکم جمعیتی شدند.

رئیس آموزش و پرورش باوی ادامه داد: تاکنون توانستیم این فضاها را ساماندهی کنیم اما این مشکلات همچنان وحود دارند. به عنوان مثال در ملاثانی که مرکز باوی است نیز با کمبود مدرسه مواجه هستیم. طبق آمار امسال  حدود ۳۵۰ دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی افزایش داشته‌اند که حداقل به ۱۷ کلاس نیازمند هستند. امسال تراکم  جمعیت کلاس‌ها از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

موحدیان بیان کرد: در باوی بیش از ۱۴ کلاس و مدرسه کانکسی وجود داشت اما با همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تعداد این کانکس‌ها به صفر رسید. همچنین یک مدرسه کپری وجود دارد که در حال احداث مدرسه جایگزین برای آن هستیم. در شیبان نیز به دلیل اینکه مدرسه نیمه کاره است، مجبور هستیم از دو تا سه کانکس به‌جای مدرسه استفاده کنیم.

رئیس آموزش و پرورش باوی گفت: ۱۰۰ کلاس در باوی معلم ندارند که برای حل این مشکل، ۵۰ معلم به شهرستان اختصاص دادند و ۵۰ کلاس خالی نیز با اضافه کاری، بدون معلم نخواهند ماند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: در مناطق سیل‌زده باوی دو مدرسه ساخته و هشت مدرسه ترمیم شدند. با توجه به توسعه و افزایش جمعیت در این شهرستان نیاز است در هر شهر دو مدرسه ۶ تا ۱۲ کلاسه ساخته شود تا در پنج سال آینده با مشکل کمبود مدرسه مواجه نباشیم.

وی در پایان افزود: نبود اتوبوس‌های شرکت واحد برای رفت و آمد معلمان و نبود امکانات رفاهی در این مناطق باعث شده که درخواست برای نقل و انتقالات افزایش یابد؛ ۶۰ درصد معلمان ما از اهواز و بقیه شهرستان‌ها هستند و در نتیجه شاهد افزایش درخواست نقل و انتقالات هستیم اما خوشبختانه برای پوشش‌دهی مناطق محروم، نقل و انتقالات به سوی اهواز بسته شده است.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of