۱۰ درصد ثبت نام کنندگان سامانه اربعین خوزستانی هستند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح (اربعین حسینی) ثبت نام کرده اند که ۱۰ درصد این رقم خوزستانی ها هستند.

به گزارش اهوازنوین ؛ناصر حویزاوی  اظهار کرد: بر اساس اطلاعات سامانه سماح، مثل سال های گذشته خوزستان دومین استان کشور در زمینه استقبال و ثبت نام برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین است.

وی افزود: این نشان می دهد که خوزستانی ها اهمیت کار را متوجه شده و به اطلاعیه های ستاد اربعین حسینی توجه می کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: با توجه به لغو روادید میان ایران و عراق حرکت اربعین امسال خاص و متفاوت است اما لغو روادید هرگز به معنای لغو گذرنامه نیست و زائران اربعین حسینی برای سفر به عراق باید حتما گذرنامه داشته باشند.

حویزاوی یادآور شد: توصیه اکید به زائران اربعین حسینی ثبت نام در سامانه سماح است چون پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک حرکت بزرگ و بین المللی نیاز به پایش و مدیریت جمعیتی دارد.

وی بیان کرد: ثبت‌نام زائران در سامانه سماح کمک به مسئولان کشور برای رصد، مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور تسهیل سفر و خدمات رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ۱۰ درصد این رقم خوزستانی ها هستند.

حویزاوی افزود: ثبت نام در سامانه سماح تا اربعین ادامه دارد و این سامانه چند روز مانده به اربعین باز است.

وی گفت: زائران اربعین در بحث برگشت پس از ورود از مرزها می توانند از سه مسیر به استان های خود برگردند؛ دستورالعمل ترافیکی مرتبط با این بخشنامه ابلاغ شده که طبق آن به دلیل مدیریت و جلوگیری از تراکم جمعیت و ترافیک زائران با اتوبوس و قطار از طریق مرز مهران به اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل می شوند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در پایان گفت: جدول زمان بندی سال های گذشته نشان می دهد که میزان جمعیت زائران امسال از دو برابر هم بیشتر می شود چون با حذف ویزا انگیزه و علاقه مردم برای سفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) در اربعین چند برابر می شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of