نهاد بعثه رهبری نقش مهمی در رسیدگی به مسائل فرهنگی زائران نجف اشرف دارد

مدیر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: وظیفه ما رسیدگی به مسائل فرهنگی زائران است اما در کنار آن، با زائران کشورهای دیگر نیز ارتباط داریم.

به گزارش اهوازنوین ؛ حجت الاسلام حسین کاردان مدیر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف، امروز در خصوص نحوه فعالیت این نهاد فرهنگی در مجاورت حرم علوی، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت متکفل امور حج مردم کشورمان است و امور زیارتی و عمره را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه کار این مدیریت از طرف مقام معظم رهبری انتصاب نماینده برای برای امور نظارتی، حراستی و کارهای فرهنگی زائران است، افزود: ضمن اینکه نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، به عنوان امیرالحاج نسبت به اموری که در سازمان حج و زیارت می‌گذرد، باید تحت نظر بعثه مقام معظم رهبری باشد.

مدیر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با اشاره به این موضوع که در عراق چهار شهر زیارتی داریم که شش امام معصوم و چند امامزاده واجب التعظیم در آن حضور دارند، گفت: فعالیت ما در اینجا نظارت بر اجرای کل اموری که مربوط به زائران است و به عنوان سرفصلی از فعالیت‌ها، ما اینجا هر روز بعد از نماز در مسجد «عمران‌بن‌شاهین» برنامه سخنرانی، مداحی و سخنرانی داریم، پس از این مجلس، راوی ما ستارگان مدفون در حرم علوی را معرفی می‌کند.

مدیر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف یادآور شد: چون امر زیارت عتبه مقدسه علوی در اختیار ما است، تمام فعالیت ما ارتباط برای گرفتن مکان، ساعت برنامه‌ها به عتبه مقدسه علویه است که این امور را باید با تولیت حرم شریف علوی هماهنگ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما رسیدگی به مسائل فرهنگی زائران است اما در کنار آن، با زائران کشورهای دیگر نیز ارتباط داریم، اما راه دعوت آنان به کار فرهنگی در حال حاظر وظیفه ما نیست چون کشور عراق رایزن فرهنگی دارد، ضمن اینکه موقعیت کشورهای دیگر اجازه تبادل فرهنگی در شهرهای شیعه عراق را نمی‌دهد.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of