باوجود کمبود ۱۶ هزار معلم در خوزستان، هیچ دانش‌آموزی بدون معلم نیست

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاشی که در استان خوزستان انجام شد، علی‌رغم اینکه ۱۶ هزار کمبود معلم وجود دارد، امروز هیچ دانش‌آموزی بدون معلم نیست.

به گزارش اهوازنوین ؛ رسول پاپایی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان که امروز (یکم مهرماه) در هنرستان حضرت آمنه اهواز برگزار شد، ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از مسئولین استان خوزستان به ویژه استاندار و همه مدیران دستگاه‌ها به ویژه مدیرکل سابق آموزش و پرورش و سرپرست کنونی آموزش و پرورش خوزستان تشکر می‌کنم. علی‌رغم اینکه استان خوزستان درگیر سیل بود، با همت و تلاش بی‌نظیر، همه مدارس سیل‌زده آماده پذیرای دانش‌آموزان هستند و همه دانش‌آموزان خوزستانی امسال سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی بیان کرد: ۱۱۴ مدرسه در استان خوزستان سیل زده بودند که همه دانش آموزان این مدارس سر کلاس رفتند. البته از این تعداد شش طرح که از طرح‌های ملی هستند، در دست ساخت هستند که تا اسفندماه تکمیل می‌شوند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به قبولی تمام دانش‌آموزان یکی از مدارس عشایری خوزستان در کنکور، گفت: اینکه در یک مدرسه عشایری همه دانش‌آموزان بدون استثنا در دانشگاه پذیرفته شدند، نشان‌دهنده این است که با وجود اینکه امکانات و معلم خوب در مشخص شدن نتیجه کنکور سهم دارند و این سهم حدود ۲۰ درصد است، مابقی کار بستگی به تلاش دانش‌آموز دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مشارکت و تعلیم و تربیت صرفا وظیفه مدیرکل آموزش و پرورش نیست، بلکه یک وظیفه همگانی است و همه دستگاه‌ها موظف‌اند در تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، خاطرنشان‌کرد: به برکت تلاشی که در استان خوزستان انجام شد، امروز هیچ دانش آموزی بدون معلم نیست، علی‌رغم اینکه ۱۶ هزار کمبود معلم وجود دارد. این هم‌افزایی بین مجموعه آموزش و پرورش باید بین همه دستگاه‌ها وجود باشته باشد که به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این بار سنگین، سبک‌تر شود.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of