آغاز سال تحصیلی یک میلیون دانش آموز خوزستانی/ برچیدن ۲۵۰ کلاس کانکسی

دانش آموزان خوزستانی که حدود یک پنجم از جمعیت استان را تشکیل می دهند، از اول مهرماه، سال تحصیلی را در ۴۴ هزار کلاس درس آغاز کردند که ۱۲۸ هزار نفر از آنان کلاس اولی هستند.

به گزارش اهوازنوین ؛ صبح امروز، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان خوزستان به صدا در آمد و یک میلیون دانش آموز خوزستانی راهی کلاس های درس شدند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم نمادین به صدا در آمدن زنگ شکوفه ها که در هنرستان دخترانه حضرت آمنه اهواز به دست فرزند شهید مدافع حرم محمد کیهانی نواخته شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۲۵۰ کلاس  کانکسی را جمع آوری کردیم و افتتاح ۸۶۰ کلاس درس جدید را خواهیم داشت که‌در تاریخ استان بی سابقه بوده است، همچنین در سال قبل همزمان با مهرماه ۵۵۰ کلاس درس افتتاح کردیم.
وی افزود: آموزش و پرورش زیر ساخت اصلی برای توسعه خوزستان است و در این زمینه طرح پیش دبستانی اجباری، طرح جوانه و بورس تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار، طرح آموزش مجازی دانش آموزان روستایی از جمله طرح‌های در دست اجرا در سطح استان است.
استاندار خوزستان گفت: در سال جدید جهت جبران کمبود معلم در سطح استان توجه ویژه‌ای در جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دادیم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه سال رونق تولید، گفت: هنرستان حضرت آمنه را جهت آغاز سال تحصیلی جدید انتخاب کردیم تا به امر حرفه آموزی و تولید تاکید کنیم و تلاش بر این است که در این مسیر گام برداریم.
به گزارش اهوازنوین ؛ دانش آموزان خوزستانی که حدود یک پنجم از جمعیت استان را تشکیل می دهند، از اول مهرماه، سال تحصیلی را در ۴۴ هزار کلاس درس آغاز کردند که ۱۲۸ هزار نفر از آنان کلاس اولی هستند.
بنا بر اعلام آموزش و پرورش استان خوزستان، سال تحصیلی جدید درحالی آغاز شده است که مدارس استان با کمبود ۱۶ هزار معلم مواجه هستند و برای جبران این کمبود، مدارس به صورت دونوبته دایر خواهند بود.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of