پایین بودن شاخص کلر در آب شرب برخی روستاهای استان پذیرفتنی نیست

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات اعتباری گریبانگیر آب و فاضلاب روستایی استان گفت: پایین بودن مطلوبیت شاخص کلر در آب شرب استان توجیه پذیر و پذیرفتنی نیست چراکه همه مردم استان امکان تهیه آب بسته‌بندی یا خرید دستگاه تصفیه آب را ندارند.

به گزارش اهوازنوین ؛ کیامرث حاجی‌زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه بهداشت و درمان استان در استانداری خوزستان اظهار داشت: ما از کمبود اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اطلاع داریم ومی‌دانیم اگر تا به امروز حمایت استاندار نبود چند سال پیش تعطیل می‌شد اکنون نیز انتظار میرود دیگر دستگاه‌ها به این شرکت کمک کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که استان خوزستان در پیک دوم بیماری‌ها قرار دارد بیان کرد: با توجه به این وضعیت ضرورت دارد میزان کلرسنجی آب ۹۰ یا ۱۰۰ درصد باشد.

وی با اشاره به بیماری فراگیر بیماری اسهال و استفراغ در روستای ابوالفارس رامهرمز در سال گذشته بیان کرد : متاسفانه سال گذشته به دلیل برخی مشکلات موجود در آب شرب ابوالفارس و برخی از روستاهای باغملک تعداد زیادی از مردم با مشکل رو به رو شدند.

حاجی زاده با بیان این که اولویت نخست ما حفظ سلامت انسان‌ها است بیان کرد: مراکز بهداشت، فرمانداران و بخشداران دستگاه‌های متولی باید مشکلات آب شرب روستاهای منطقه خود را بررسی و نسبت به رفع آنها تلاش کنند.

وی با بیان این که بحران های متعدد خوزستان وظایف مدیران و مسئولان استان را مضاعف می کند بیان کرد: در سال پیش رو براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان میزان بارش‌ها در مهر ماه نرمال و در آبان ماه بیش از نرمال است لذا باید اقدامات پیشگیرانه از سیلاب در دست انجام باشند و کمبود اعتبارات بهانه ای برای انجام نشدن این اقدامات نباشد، اینکه برخی حداقل اقدامات به دلیل کمبود اعتبارات صورت نگیرد نشان از سوءمدیریت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان شاخص سلامت را از جمله شاخصه‌های مهم کشور در منطقه خواند و بر وارد نشدن خدشه به این حوزه تاکید کرد و گفت: اولویت اول ما سلامت شهروندان است چراکه در نبود سلامتی دیگر کارها و اقدامات معنی ندارند لذا باید در حوزه سلامت در استان جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در پیک دوم بیماری‌ها هستیم که ضرورت دارد آمادگی لازم نسبت به این موضوع در استان وجود داشته باشد.

حاجی زاده گفت: همچنین در بحث اربعین حسینی، باید آمادگی لازم را داشته باشیم انتظار می‌رود در ایام اربعین نیز مانند ایام سیل ، آمادگی لازم در حوزه بهداشت وجود داشته باشد.

خوزستان در پیک دوم بیماریهای روده‌ای

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به تغییر آب و هوا در حال حاضر در پیک دوم بیماری‌های روده‌ای قرار داریم که باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم از سوی دیگر نیز هر ساله با شروع فصل پاییز و بارندگی‌های پاییزی با بیماری‌های تنفسی مواجه میشویم البته در ۲ سال اخیر با اقداماتی که صورت گرفته این شرایط کنترل شده ، لذا امسال هم با توجه به احتمال وقوع بارندگی زود هنگام توجه ویژه ای در این حوزه صورت پذیرد.

ایرج نظری افزود: خوشبختانه در سیل اخیر تابستان سال جاری که احتمال بروز هر گونه اپیدمی وجود داست اما با موفقیت از آن عبور کردیم.

وی با اشاره به فراهم بودن آمادگی لازم برای همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی گفت: اربعین هر سال به فصل گرم نزدیک تر می شود لذا احتمال خطر ابتلای زائران به بیماری نیز افزایش می یابد که ضرورت دارد در این حوزه برنامه جامع سلامت و اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of