جابجایی زائران اربعین از مرزهای خوزستان با ۳۰ درصد تخفیف انجام می شود

رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری استان خوزستان با اشاره به اینکه هزینه بازگشت زائران اربعین از مرزها به صورت رفت و برگشت محاسبه می شود، گفت: برای این امر تخفیف ۳۰ درصدی ویژه مسافران درنظر گرفته شده است.

به گزارش اهوازنوین ؛ عبدالرضا فتاحی روز شنبه  با اشاره به اینکه طبق روال هر سال و با هماهنگی ستاد اربعین هزینه رفت و برگشت از زائران اخذ خواهد شد، گفت: اما در صورتی که زائران بخواهند تنها هزینه یک مسیر را بپردازند می‌توانند با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به پایانه‌های مسافربری در شهرها برسانند تا بر اساس نرخ عادی به شهرهای خود سفر کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک زائر اهل تهران اگر بخواد از پایانه مرزی شلمچه به شهر خود بازگردد باید طبق تخفیف ۳۰ درصدی درنظر گرفته شده مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال پرداخت کند.

فتاحی با اشاره به اینکه این تخفیف در حالی اعمال شده که رانندگان اتوبوس ها از پرداخت ۵۰ درصدی کمیسیون به شرکت های مسافربری خود برخوردار شده اند، افزود: علاوه بر این هر اتوبوسی که سه صورت وضعیت تردد در مرز داشته باشد می تواند به صورت رایگان یک حلقه لاستیک کیفیت مناسب تولید داخل نیز دریافت کند.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های خوزستان تصریح کرد: به منظور تشویق رانندگان برای مشارکت در جابجایی زائران اربعین مشوق های دیگری از جمله سهمیه روغن موتور درنظر گرفته شده است.

فتاحی با تاکید بر اینکه سعی شده تعدیل کرایه ها بیشتر به سمت زائران باشد، گفت: نرخ جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار است.

رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری استان خوزستان همچنین از مشارکت سپاه و شرکت نفت در جابجایی مسافران از مرزها به سمت مرکز استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم شرایط بهتری را برای تردد زائران در بازگشت از اربعین فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس در ۲ مرز شلمچه و چذابه و نیز شهرستان اندیمشک (به عنوان پشتیبان استان ایلام)، به کار گرفته خواهند شد.

ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺣﺪود ۲ ﻣﯿﻠﯿﻮن زاﺋﺮ در اﯾﺎم ارﺑﻌﯿﻦ از ﺳﻪ ﻣﺮز ﻣﻬﺮان، ﭼﺰاﺑﻪ و ﺷﻠﻤﭽﻪ ﺗﺮدد کردند ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻗﺪاﻣﺎت ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽﺷﻮد در ﺳﺎل ﺟﺎری اﯾﻦ رﻗﻢ اﻓﺰاﯾﺶ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of