پیش‌بینی تردد بیش از ۳۰۰ هزار تبعه خارجی از مرز شلمچه برای اربعین حسینی

معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پیش‌بینی ما برای امسال این است که تعداد تردد اتباع خارجه از مرز شلمچه برای عزیمت به عراق به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش اهواز نوین،حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از اتباع خارجه از ۹۹ کشور مختلف از مرز بین‌المللی شلمچه به قصد زیارت عتبات عالیات تردد کردند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما برای امسال این است که تعداد تردد اتباع خارجه از مرز شلمچه برای عزیمت به عراق به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی عبور کردند و احتمال دارد امسال عبوری از این مرز به یک میلیون نفر برسد که یک سوم این تعداد را اتباع غیرایرانی تشکیل می‌دهند.

صالحی عنوان کرد: میزان خدمات دهی به اتباع خارجه در سال گذشته مناسب و رضایت‌بخش نبوده است، باید دانست که مرز شلمچه آبرو نظام است و باید به مانند دیگر زائران با اتباع خارجه رفتار و از آنها پذیرایی کرد.

وی ادامه داد: شیعیانی که از کشورهای مختلف به ایران برای حضور در اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند، به عنوان سنگربان جمهوری اسلامی و مدافع کشور در جهان به شمار می‌روند که باید برنامه‌هایی در خور و شأن آنها برگزار شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of