ملاحظه‌ای در برخورد با تخلف بهداشت زایران اربعین نمی‌شود

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با تخلفات بهداشتی برای تامین سلامت زائران اربعین نخواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم اقلام غیربهداشتی از طریق مواکب بین مردم توزیع شود.

به گزارش اهواز نوین،مهرداد شریفی عصر سه شنبه در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی در اهواز در مسجد رضوان این شهرستان بیان کرد:در اربعین امسال ۱۲۰ موکب زیرپوشش مرکز بهداشت غرب اهواز بوده و انتظار می رود پل ارتباطی مواکب و این مرکز سال به سال تقویت شود.

وی افزود: در اربعین امسال امکانات بهداشتی و سلامت با هزینه ای بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، به رایگان در مراکز بهداشت غرب اهواز انجام می شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: همچنین به زودی کارگروه تخصصی برای استقرار در مواکب اربعین حسینی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: هرساله تعداد زیادی از زائران اربعین از منطقه عین ۲ اهواز به سمت کربلا پیاده روی خود را آغاز می کنند و انتظار می رود در زمینه تقویت زیرساخت های جاده‌ای و به ویژه بحث روشنایی مسیر و موارد بهداشتی بین راهی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که سال گذشته زائران با مشکلات جدی روبه رو بودند.

شریفی بیان کرد: شناسنامه دار کردن مواکب از ضرورت ها برای کنترل بهتر مسایل بهداشتی آنها بوده که امید است در این زمینه مسئولان مربوطه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از موکب داران خواستاریم تا در تهیه مواد غذایی مورد نیاز، دقت لازم را داشته و به تاریخ مصرف و تاییدیه بهداشت اقلام توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: توزیع آب آشامیدنی سالم در اربعین از نیازهای ضروری است چرا که پارسال برخی از افراد به دلیل استفاده از آب معدنی ناسالم با مشکلات جدی روبه رو شدند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از یخ بهداشتی از دیگر مواردی است که به صورت جدی زیر ذره بین مرکز بهداشت غرب بوده و انتظار می رود مسئولان مربوطه کمیته ها، برای جلوگیری از توزیع یخ غیر بهداشتی بین مواکب در کنار ما تلاش مضاعفی داشته باشند.

شریفی گفت: اگر موارد بهداشتی رعایت نشود بیماری های فراوانی از طریق آب منتقل شده و درمان آنها شرایط سختی را برای مسئولان استان ایجاد می کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of