بارش‌های پاییز امسال نرمال‌اند / پیش‌بینی سیل از حالا غیرممکن است

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش‌های نرمال در پاییز سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش اهواز نوین،محمد سبزه‌زاری در خصوص وضعیت بارندگی در پاییز سال جاری اظهار کرد: در برخی رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر پیش‌بینی ترسالی یا وقوع سیل منتشر شده است، این در حالی است که غیرممکن است از اکنون بتوان سیل را پیش‌بینی کرد.
وی افزود: با وجود اینکه منبع رسمی پیش‌بینی‌ها سازمان هواشناسی است، برخی مسئولین خبر هواشناسی را از ارگان دیگری دریافت می‌کنند و چنین خبرهایی را منتشر می‌کنند و این پیش‌بینی‌ها به اسم ما تمام می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر پیش‌بینی فصلی ارائه شده است. این پیش‌بینی‌ها با بررسی پنج مدل معتبر جهانی انجام می‌شود و خروجی آنها برای فصل پاییز تقریبا یکسان است.
وی ادامه داد: اکنون بارندگی برای مهرماه نرمال، برای آبان‌ماه کمی بیشتر از نرمال و برای آذرماه نیز در مناطق شمالی استان خوزستان بیش از نرمال و برای قسمت‌های دیگر استان نرمال پیش‌بینی شده است. در واقع مجموع بارش‌ها در پاییز نرمال پیش‌بینی شده است. البته باید توجه داشت که مدل‌های پیش‌بینی فصلی، با صحت ۷۰ درصد ارائه می‌شوند.
سبزه‌زاری بیان کرد: طبق میانگین بارش ۳۰ ساله فصل پاییز ، حداکثر میزان بارندگی در مناطق شمالی استان خوزستان بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلی‌متر است که با توجه به پیش‌بینی بارندگی نرمال، در سه ماهه پاییز امسال انتظار این مقدار بارش احتمالی را در این مناطق خواهیم داشت.


انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of