روز سینما در شهری که سینما ندارد

شهرستان ایذه با بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، از وجود یک مکان فرهنگی ساده مانند سینما بی‌بهره است.

به گزارش اهواز نوین،شهرستان ایذه به عنوان یکی از شهرهای محروم استان خوزستان قلمداد می‌شود که از بسیاری از امکانات بی‌بهره است، یکی از این محرومیت‌ها که در سالیان اخیر بسیار به چشم آمده است نبود یک سینما در ایذه است.

با توجه به اینکه سینما به عنوان یک رسانه فرهنگی باعث کلیشه سازی و طبیعی سازی و تغییر فرهنگی در جامعه می‌شود، وجود آن می‌تواند در توسعه فرهنگی منطقه موثر باشد .

ایذه اما شهری است که در دهه هفتاد، ۲ سالن سینمای فعال را داشت اما اکنون یکی از آن سالن‌ها تبدیل به انبار مبل و لوازم خانگی شده است و دیگری نیز به دست شهرداری در حال تعمیر اساسی است.

سینما مرکزی که اکنون با تغییر نام، سینما شهرداری خوانده می‌شود، دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار افتتاح شد اما در همان زمان نیز مشخص بود که افتتاح آن نمایشی است و بعد از گذشت ۷ ماه از آن تاریخ، هنوز در آن به روی علاقمندان بسته است.

یک شهروند ایذه‌ای در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ایذه در دهه هفتاد ۲ سینمای فعال داشت ولی در دهه ۹۰ از این امکانات محروم  است، در واقع ما به جای پیشرفت، پسرفت قابل توجهی دراین زمینه داشتیم.

علیرضا مرادی افزود: وقتی سینماها ، فرهنگسراها و سالن‌های آمفی تئاتر و سایر مکان‌های فرهنگی در شهرها ایجاد شود، علاوه بر شکوفایی استعدادها موجب افزایش سطح فرهنگ جامعه نیز می‌شود.

وی تأکید کرد: شهرداری در ۲ سال اخیر اقدام به بازسازی یکی از سینماهای قدیمی ایذه کرده است که امیدواریم هرچه زودتر وارد عرصه خدمت‌رسانی به حوزه فرهنگ شهرستان شود.

سینما شهرداری آماده افتتاح است

شهردار ایذه گفت: در دوره‌های گذشته کمترین توجه نسبت به ساختمان سینما صورت نگرفته بود و به همین دلیل این سالن، تبدیل به یک مخروبه شده بود.

غلامحسین اسدی ادامه داد: اواخر سال ۹۶ عملیات تعمیر و بهسازی اساسی ساختمان سینما را آغاز کردیم تا با تکمیل آن بتوانیم خدمت شایسته‌ای به همشهریان ارائه دهیم.

وی افزود: با صرف بودجه‌ای معادل هشت میلیارد ریال مراحل ساخت سینما شهرداری به انجام رسیده است و روز گذشته تابلوی آن نیز نصب شد.

شهردار ایذه تصریح کرد: اکنون تنها مشکل این ساختمان سینما، مسئله برق آن است که همکاری اداره برق شهرستان را می‌طلبد، در صورت همکاری این ارگان در اولین فرصت اقدام به اکران فیلم در سینما شهرداری خواهیم کرد.

رییس اداره برق ایذه تماس‌های خبرنگار ایرنا برای پیگیری این موضوع را بدون جواب گذاشت.

در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و به عنوان روزی نمادین وارد تقویم شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of