همایش رهروان زینبی در اهواز

همایش تجمع بزرگ رهروان زینبی به منظور تبیین نقش بانوی تنهای دشت کربلا با حضور اقشار مختلف زنان در ۱۲ ماه محرم و همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع)، ۲۱ شهریور ماه در آستان مقدس علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار شد. 

به گزارش اهواز نوین، این همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده و حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولایت فقیه، به عنوان سخنرانان و مداحی حاج حسن صفری همراه بود.

برنامه تجمع رهروان زینبی با قرائت چند ا‌ز آیات قرآن کریم آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در سخنرانی خود با تاکید بر شجاعت حضرت زینب (س) در مقابل ابن زیاد و یزید، خاطر نشان شد که پیش بینی آن حضرت در ارتباط با فراموش نشدن واقعه کربلا به وقوع پیوست و همچنان یاد این واقعه هرسال باشکوه تر از سال قبل نه تنها در ایران بلکه در ۵ قاره برگزار میشود.

وی افزود: که حضرت زینب (س)در این نبرد فقط به سوگواری برادرش مشهور نشد بلکه در کنار سوگواری راه امام زمانش را نیز ادامه داد.

همچنین با یادآوری سخنرانی سید حسن نصرالله در شب عاشورا، بیان کردند که همه در یک خیمه هستیم و عمود این خیمه امام خامنه ای (مد ظله العالی) است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ادامه داد: اگر هزاربار کشته شویم و دوباره زنده بشویم و دوباره کشته شویم باز هم امام خامنه ای (مد ظله العالی) را تنها نمی گذاریم.

در ادامه ی همایش از خانواده های شهید سینا آغاجاری از شهدای تروریستی ۳۱ شهریور ماه و شهید مسلم سواری از شهدای مدافع حرم و شهید ناصر دشتستانی تقدیر شد.

و بعد حاج حسن صفری در باب واقعه عاشورا و مصیبت هایی که بر حضرت زینب (س )واقع شد به نوحه سرایی پرداخت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در سخنرانی خود به یکی از مهم ترین دلایل همراهی نکردن مردم با امام حسین (ع) و حادثه ی عاشورا، حق الناس و حرام خوری پرداخت.

وی تاکید کرد: انسان باید حق الناس و حلال خوری را سرلوحه ی زندگی خود کند.

و در انتها بانوان با خواندن میثاق نامه و لبیک گویان با حضرت زینب (س) تجدید بیعت کردند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of