مشکل بیمه کارگران آبفار خوزستان هفته آینده حل می‌شود

سرپرست معاونت منابع انسانی آبفار خوزستان گفت: امیدواریم که تا اوایل هفته آینده هم پیمانکاران جدید مشخص می‌شوند و هم دفترچه بیمه آبداران تمدید خواهد شد.

به گزارش اهواز نوین،هرچند مدیرعامل آبفار خوزستان پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه آبداران را مربوط به کمبود بودجه دانست اما اظهار امیدواری کرد که این روند به زودی اصلاح شود چرا که میزان حقوق معوقه آبداران از ۱۰ ماه به ۴ ماه رسیده است.

یکی از کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به‌ سختی‌های کار و مشقت‌های زندگی معیشتی کارگری اظهار کرد: شرایط معیشتی کارگران و حقوق آنها طوری است که هر روزمان به اندازه یک سال می‌گذرد و امسال هم نه تنها افزایش حقوق شامل ما نشده بلکه حتی حقوق معوقه‌مان را هم پرداخت نکرده‌اند تا با این شرایط زندگی سختی داشته باشیم.

وی گفت: مهم‌ترین دلخوشی ما در این نحوه کار، بیمه تأمین اجتماعی است که تاب آوری ما در مقابل حوادث را افزایش می‌دهد اما ۳ ماه است که حق بیمه ما پرداخت نشده و ما نمی‌توانیم با امنیت و ازطمینان خاطر کار کنیم که همین مسئله سبب سخت شدن محیط کار و افزایش استرس خانواده‌هایمان شده است.

سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز با اشاره به حل مشکل کارگران این شرکت در برخی از شهرستان‌ها اظهار کرد: مشکل کارگران آبفار در چند شهرستان دیگر حل نشده و گره ایجاد شده هم عدم همکاری تأمین اجتماعی در آن شهرستان است.

حسین غلامی افزود: یک سری مسائل فنی به وجود آمده است به این صورت که شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان مبلغی بالغ‌بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، به‌صورت اوراق نزد تأمین اجتماعی دارد که مربوط به چهار پیمانکار نیروهای آبدار است.

وی با اشاره به اینکه مبلغی که نزد تأمین اجتماعی مانده مبلغی بیش از ۳‪ماه حق بیمه‌ معوقه آبداران است، گفت: بنا بر گفته معاون بیمه‌ای خوزستان ۴ پیمانکار زیرمجموعه شرکت آبفار، شرکت‌های صد درصد دولتی هستند و اگر تا ۶ ماه پولی جهت حق بیمه پرداخت نکنند، دفترچه کارگران قابل تمدید است اما متأسفانه برخی از شعب سازمان تأمین اجتماعی مانند شوش و رامهرمز حاضر به همکاری در این زمینه نیستند.

سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی آبفار خوزستان در پاسخ به این پرسش که اگر در این مدت‌زمان کارگری دچار حادثه شود تکلیف بیمه‌اش چه می‌شود، بیان کرد: متأسفانه هر شعبه‌ تأمین اجتماعی ساز خودش را می‌زند و این روال اداری با سازمان تأمین اجتماعی است که طی نامه‌ای به شعب خود در شهرستان‌ها برساند که دفترچه‌ کارگران را تمدید کند.

وی با بیان اینکه تنها ۵۰درصد روال این کار با آبفار خوزستان است، عنوان کرد: معاون بیمه‌ای استان از طریق سازمان تأمین اجتماعی کل کشور در حال پیگیری این مسئله است.

غلامی اظهار کرد: امیدواریم که تا اوایل هفته آینده هم پیمانکاران جدید مشخص می‌شوند و هم دفترچه بیمه آبداران تمدید خواهد شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of