پایگاه انتقال خون ایذه، آماده نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی است

مدیر پایگاه انتقال خون ایذه گفت: این پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده مراجعه عزاداران حسینی برای اهدای خون است.

به گزارش اهواز نوین،پژمان آصفی روز دوشنبه اظهار داشت: نذر خون یکی از رسومی است که عزاداران حسینی در ماه محرم و به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اهتمام خاصی به آن می‌ورزند.

وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، پایگاه انتقال خون ایذه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آماده خون‌گیری از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیر پایگاه انتقال خون ایذه ضمن درخواست از عزاداران حسینی برای اهدای خون تصریح کرد: در صورت استقبال مردم از این طرح، ساعات خون‌گیری در این ۲ روز تمدید خواهد شد.

به گفته آصف در تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته ۱۲۷ واحد خونی در ایذه اهدا شد.

حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است و برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.

هر واحد خون اهدایی حدود ۴۵۰ میلی لیتر و معادل فقط ۱۰ درصد حجم کل خون بدن است، پلاسما و گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها، ظرف مدت چند روز به طور طبیعی توسط سیستم خون ساز بدن جایگزین می‌شوند و بدن با افزایش جذب آهن از دستگاه گوارش، آهن از دست رفته را به مرور و طی حدود یک ماه جایگزین خواهد کرد، بنابراین گلبول‌های قرمز خون حداکثر در سه تا چهار هفته در بدن بازسازی می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of