جانمایی ۲۰۰ هکتار زمین برای توقفگاه خودرویی مرزهای چذابه و شلمچه

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین خوزستان گفت:به منظور رفاه حال زائران اربعین ۲۰۰ هکتار زمین برای توقفگاه خودروهای زائران در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه جانمایی شد.

به گزارش اهواز نوین،فرشاد جهانمردی روز یکشنبه  افزود:در پایانه مرزی شلمچه ۸۰ هکتار و در پایانه چذابه ۱۲۰ هکتار برای پارکینگ خودرویی با مدیریت شهرداری های خرمشهر و بستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با افزایش مساحت توقفگاهها ، ظرفیت نگهداری خودروهای زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمجه به ۴۰هزار خودرو سواری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲ مرز شلمچه و چذابه به تدریج برای خدمت رسانی و تسهیل رفت و آمد زائران حسینی در حال آماده سازی است افزود: کمیته زیرساخت به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی همه زیر ساخت های و امکانات لازم برای خدمات مطلوب به زائران است.

جهانمردی به استقرار اتوبوس ها در پایانه ها اشاره و گفت: برای جابجایی زائران از پارکینگ‌ها به محل پایانه ها بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از سطح استان و شهرداری های سایر نقاط کشور در محل مستقر خواهند شد و به صورت شبانه روزی خدمات حمل و نقل را به زائران عزیز ارائه می‌دهند.

در سال های اخیر کمبود فضای توقفگاه خودروها همواره یکی از دغدغه های زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه بوده است.

بر اساس تفویم رسمی کشور ، ۲۷ مهرماه روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج می رسد.

مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی که سه روز پیش با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد چهار مرز رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی در ماه های محرم و صفر ، شمار زائران اربعین از ۲ میلیون زائر پارسال ، امسال به سه میلیون نفر برسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of