شور حسینی در شوق جوانی موکب‌داران ایذه‌ای/ اینجا هرکسی برای دلش خادم حسین می‌شود

سال‌هاست که جوانان ایذه‌ای در هر گوشه از شهر توفیق خادم بودن به عاشقان و عزاداران حسینی در شهر خود و زائران اربعین را دارند.

به گزارش اهواز نوین،بانگ یا حسین و کوچه‌هایی که این شب‌ها رنگ عزا دارد و جوانانی که با شور جوانی، شوق حسینی دارند، شوق خادم بودن در مسیر عزاداران حسینی. در کوچه و پیاده‌روهای شهر، کمی آنسوتر از یک هیات و در جاده‌ای به دور از کوچه‌ها، در جاده بیرون شهر. اینجا هرکسی برای دلش خادم حسین می‌شود.

خیابان‌های پر از پرچم سیاه و پرچم‌های نوشته با نام اباعبدالله، همه در سایه یک‌رنگی دل جوانان شهر خلاصه می‌شود، خلاصه شعار آزادی برای بندگی و بندگی برای خدمت بدون چشم داشت به مخلوق پروردگار. سال‌هاست که جوانان ایذه‌ای در هر گوشه از شهر توفیق خادم بودن به عاشقان و عزاداران حسینی در شهر خود و زائران اربعین را دارند.

از آغاز دهه محرم، جوانان حسینی شهرستان ایذه با راه‌اندازی موکب‌ها در محلات و چهارراه‌های سطح شهر اقدام به خدمت‌رسانی به عزاداران اباعبدالله می‌کنند تا در آخرت توشه‌ای برای راه خود داشته باشند و با توفیق پروردگار خود روحشان با صالحان و نیکان محشور باشد.

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته جوانان شهر ایذه در قالب گروه‌های ورزشی، طلاب، بسیج، فرهنگی و… در محلات مختلف با راه‌اندازی موکب و نذری دادن به شهروندان سهمی اساسی در برگزاری هرچه با شکوه‌تر سوگواری سید و سالار شهیدان ایفا می‌کنند و خیابان‌های شهر تا پاسی از شب میزان عزادارن جوانی است که در مسیر هیات پا به جاده می‌گذارند.

*موکب در جاده بیرون

جمعی از جوانان شهرستان ایذه در چند سال اخیر با راه‌اندازی موکب در ورودی شهر از سمت استان‌های مرکزی از جمله چهارمحال و بختیاری و اصفهان اقدام به خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) که عازم کربلای معلی هستند می‌کنند.

علی یکی از این افراد است که می‌گوید: خدمت به زائر امام حسین (ع) عشق می‌خواهد و کسی که برای خادمی به زائران پای کار می‌آید باید دلداده حسین و راهش باشد.

وی افزود: چند سال است که به همراه جمعی از جوانان ایذه‌ای با راه‌اندازی این موکب خادم زوار کربلا هستیم و از اول محرم تا اربعین سید الشهدا به صورت شبانه‌روزی در این موکب توفیق خدمت‌رسانی را داریم.

این جوان ایذه‌ای ادامه داد: تا زمانی که توفیق این خدمت از سوی خداوند و امام حسین (ع نصیب شود این کار را ادامه می‌دهیم و خوشحالیم که می‌توانیم خادم سید و سالار شهدار باشیم.

راه‌اندازی موکب ورزشکاران شهرستان با حضور چهره‌های نامدار ورزش شهرستان ایذه در رده‌های ملی، ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های پاسخ به سوالات شرعی و کتاب‌های عاشورایی از دیگر اقدامات محرمی انجام شده در سطح شهرستان ایذه است.

برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های محرم با انجام سخنرانی، مداحی و مراسم سینه‌زنی از روز نخست دهه محرم با حضور اقشار مختلف شهرستان ایذه همزمان با عزاداری هیات‌های مذهبی محلات مختلف شهر از ساعت ۹ شب در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of