چندین طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی با حضور استاندار خوزستان در آغاجاری افتتاح و کلنگ زنی شد

آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و درمانی و رفاهی شهرستان آغاجاری روز پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه ۹۸ با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و تعدادی از مدیران کل استانی و مسئولین شهرستانی برگزار گردید.

در ابتدا ۳۶ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.
این پروژه در راستای توانمندسازی و رفع مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد احداث شده که متراژ مفید هر واحد ۱۰۳ مترمربع و در مجموع ۲۴ میلیارد ریال شامل ۱۰ میلیارد ریال منابع بلاعوض کمیته امداد و ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی هزینه شده است.
سپس طرح های بهداشتی و درمانی شامل ۶ واحد پانسیون پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آغاجاری با امکانات و تجهیزات کامل و اعتبار هزینه شده ۷ میلیارد ریال، نوسازی داروخانه مستقر در بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی و بهسازی و زیباسازی محوطه داخلی این بیمارستان با اعتبار مجموع ۴ میلیارد ریال توسط استاندار خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
در ادامه عملیات اجرایی حفر ۲ حلقه چاه و خط انتقال ۳ کیلومتری آب شرب که یکی از مصوبات سفر گذشته غلامرضا شریعتی استاندار به شهرستان آغاجاری بود، شروع شد.
گفتنی است این چاه ها از نوع نیمه عمیق می باشد که هر حلقه چاه دارای عمق ۹۰ متر با دبی پیش بینی شده ۳۰ لیتر بر ثانیه (مجموعا ۶۰ لیتر بر ثانیه) که طی مدت ۳ ماه و با اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان آب و فاضلاب برای دو حلقه چاه حفر خواهد شد. این چاه ها در مجاورت رودخانه مارون حفر می شوند که برای انتقال آب این چاه ها به تصفیه خانه آب شرب شهری، خط انتقالی به طول ۳ کیلومتر با اعتبار پیش بینی شده ۵۰ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه احداث می شود تا در مواقع سیلابی و کدورت آب رودخانه مارون که منبع اصلی تامین آب شهر آغاجاری می باشد، بتوان از آب این چاه ها تا زمان رفع کدورت آب رودخانه استفاده کرد.
در حوزه آموزشی هم ۲ باب دبستان دو کلاسه شهید کلاهدوز در روستای آب باران ۱ و جمهوری اسلامی در روستای چم نظامی از توابع بخش جولکی شهرستان توسط شریعتی استاندار به بهره برداری رسید. هر یک از این مدارس دارای مساحت ۳۰۰ مترمربع و زیربنای آموزشی ۱۱۰ مترمربع می باشند که برای ساخت هر کدام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت هزینه شده است.
احداث مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی آب باران واقع در ساحل رودخانه مارون در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال (اجرای فازهای اول و دوم طرح) از دیگر پروژه هایی بود که کلنگ زنی شد.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of