۱۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در سطح استان ۱۱۰۰ کانون فرهنگی وهنری مساجد شهری و روستایی داریم که فعالیت‌های مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌دهند.

به گزارش اهواز نوین،محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: در سطح استان ۱۱۰۰ کانون فرهنگی وهنری مساجد شهری و روستایی داریم که فعالیت‌های مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌دهند.

وی گفت: بعضی از این کانون‌ها به منظور کار تخصصی در یک موضوع مشخص مثلا در حوزه ائمه اطهار(ع) یا در حوزه قرآن، تقسیم بندی شده‌اند و این مباحث تخصصی نیاز به گرفتن مجوزی جدا از مجوز کانون فرهنگی وهنری دارند.

جوروند افزود: با توجه به ایجاد جاذبه‌هایی که توسط همین نوجوانان و جوانان در مسجد صورت می‌گیرد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی ازجمله در حوزه شعر، ادبیات، هنرهای تجسمی، تئاتر، ورزش و اردو جوانان و نوجوانان محله جذب کانون فرهنگی و هنری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در قالب و لایه پنهان این برنامه‌ها و فعالیت‌ها مسائل مذهبی و قرآنی به جوانان آموزش داده می‌شود که در حقیقت هدف اصلی این فعالیت‌ها و برنامه‌ها هست.

وی درباره کسب موفقیت‌های مختلف نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری گفت: استان خوزستان با توجه به فعالیت ۱۱۰۰ کانون فرهنگی وهنری، فعالیت‌های خوبی را در سطح  کشور داشته و در جشنواره‌های کشوری موفق به کسب رتبه برتر شدند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of