مهم‌ترین هدف کمیته فرهنگی اربعین عمق‌بخشی به زیارت است

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از اهداف و اقدامات فرهنگی در راستای عمق‌بخشی به زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش اهواز نوین،آیت الله ابوالحسن حسن‌زاده مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بعد از ظهر امروز اظهار کرد: مهم‌ترین هدفی که کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در نظر دارد، عمق‌بخشی و ارتقاء سطح فرهنگی و بصیرتی زائران است.

وی افزود: مسئله کمیت و آمار زائران اربعین واقعاً جای افتخار و مباهات دارد و همایشی بی‌نظیر در سطح جهان است. هیچ کشور و هیچ آئینی، اجتماعی به‌مانند این جمت ندارد اما مسئله‌ای که مهم است، آن است که نباید به این آمار و کمیت اکتفا کنیم بلکه باید به سراغ عمق‌بخشی به این زیارت مهم برویم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: از حضور روحانیون در مرزها و مواکب به‌منظور برگزاری نماز جماعت، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران، ارائه مشاوره‌های مذهبی، اخلاقی و مسائل گوناگون استفاده خواهیم کرد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در مورد تأمین روحانی و مبلغ برای اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در مرزها و مواکب، افزود: نهادهای مختلف ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، قرارگاه‌های فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه  درزمینه تأمین روحانیون و مبلغین موردنیاز با کمیته فرهنگی اربعین همکاری کرده‌اند.

حسن‌زاده گفت: از دیگر کارهای فرهنگی و مهم اربعین که با همکاری کمیته اسکان عتبات عالیات انجام‌شده، برپایی نمازخانه‌های مرکزی در دو مرز شلمچه و چذابه به‌منظور برگزاری برنامه‌های محوری ازجمله دعای کمیل،دعای ندبه و برپایی مراسمات دیگر در این نمازخانه‌ها است.

وی افزود: به‌منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و بهتر و ارتقاء کیفیت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی جلساتی با اعضای کمیته فرهنگی برگزارشده است و امیدوار هستیم که امسال برنامه‌های بیشتر،بهتر و کامل‌تری را در راستای عمق‌بخشی به زیارت اربعین داشته باشیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of