قرارداد شرکت کیسون فسخ می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری از تصمیم شورای سازمان قطار شهری مبنی بر فسخ قرارداد با شرکت کیسون خبر داد.

به  گزارش اهواز نوین، شهرام شاهین‌زاده، مدیرعامل سازمان قطار شهری، صبح امروز در نشستی که در رابطه با آخرین وضعیت قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد:  سال ۸۵ مناقصه‌ای برگزار می‌شود و شرکت‌های مختلفی از جمله کیسون وارد مناقصه می‌شوند، در آن شرایط شرکت کیسون به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌شود چرا که علاوه بر ارائه قیمت، پیشنهاد آوردن فاینانس را نیز می‌دهد.

وی افزود: از سهم تعهد ۸۵ درصدی آن‌ها چیزی جز نامه‌ شرکت‌های چینی طلبکار محقق نشده است؛ مجموعه قطار شهری نیز هیچ موضع شخصی نسبت به مدیران و اعضا شرکت کیسون ندارد اما موضوع اختلافات مردمی بحث دیگری است و مطالبات مردم باید پیگیری شود به همین دلیل شورا به این نتیجه رسیده که کیسون توان و اراده تکمیل پروژه را ندارد و مطالبات کارگری به ۱۸ ماه رسیده است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز در رابطه با تحصن کارگران شرکت کیسون عنوان کرد: بیش از ۳ ماه است که تحصن‌های متعددی را تجربه کردیم از اواخر دی ماه سال گذشته تا نیمه اسفند کارگران قطار شهری بیش از ۲۵ روز تحصن کردند اما با دخالت استاندار تنها توانستیم مطالبات سال ۹۶ کارگران کیسون را پرداخت کنیم.

وی افزود: شورای سازمان قطار شهری در خصوص فسخ پیمان با شرکت کیسون به قطعیت رسیده و این اتفاق عملی خواهد شد، اتخاذ این تصمیم همراه با پافشاری و تاکید استاندار، شهردار و معاون عمرانی بود و همه دست در دست هم گذاشته‌اند تا مشکل به مرحله بهره‌برداری نرسیدن پروژه قطار شهری رفع شود.

شاهین‌زاده در تشریح دلایل عدم فسخ پیمان کیسون در سال‌های گذشته بیان کرد: سال ۹۴ تصمیمات منجر به فسخ پیمان شرکت کیسون گرفته شد و تا مراحل نهایی نیز پیش رفت اما وجود یک سری دغدغه‌ها و ملاحظه‌ها باعث عقب کشیدن این فسخ می‌شد در حالی که اگر این تصمیم در همان زمان اجرایی می‌شد پروژه قطار شهری در حال حاضر فعال بود.

وی افزود: اگر شرکت کیسون تنها یک برگ مطالبات مثبت را بر روی میز من قرار دهد قطعا استعفا خواهم داد؛ شرکت کیسون ۴۳میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه و در قبال ضمانت‌نامه از ما گرفت و اخیرا نیز ۱۴ میلیارد به آن‌ها پرداخت کرده‌ایم اما فعالیت‌ها کماکان در توقف است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری گفت: در اقدامات شرکت کیسون عزم و اراده‌ای ملاحظه نمی‌شود و من با دستان خود اشک کارگر کیسون رو پاک کردم، این مسوولیت اجتماعی من است و اقدام نهایی ما در راستای قطع پیمان با کیسون قطعی خواهد بود.

وی افزود: بخش مطالبات نقدی ما از کیسون بالغ بر ۶۰میلیارد تومان است و علاوه بر آن تاخیر در بهره‌برداری پروژه برای ما خساراتی در پی داشته که در همین راستا تا جایی که قانون به ما حق بدهد یک قدم عقب نخواهیم کشید چرا که این‌ها حقوق و مطالبات مردم است.

به گزارش اهواز نوین، در پایان نیز اصحاب رسانه از پروژه‌های نیمه تمام و غیرفعال پروژه قطار شهری اهواز بازدید کردند.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of