۲۲۰ میلیارد ریال خسارت بخش کشاورزی شادگان پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: تا کنون ۲۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش اهواز نوین،خلیل منیعات  اظهار داشت: ۲۱ هزار هکتار از مزارع و هشت هزار هکتار نخیلات شهرستان شادگان در سیل اوایل امسال خسارت دیدند.

وی میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شادگان ناشی از سیل را سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تا کنون خسارت وارده به ۲۶۵ کشاورز پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: سیل خسارت سنگین و بعضا جبران ناپذیری به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شادگان وارد کرد که تلاش می شود با همیاری دولت و وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل به تمامی کشاورزان پرداخت شود.

فرماندار شادگان نیز در نشست ستاد بحران این شهرستان ، با بیان‌ اینکه بازسازی و رفع مشکلات مناطق سیل زده باید با سرعت بیشتری از سوی دستگاه های ذیربط انجام شود، گفت: دستگاه های اجرایی در بحث کمک به مناطق سیل زده نهایت کمک به مردم را داشته باشند.

سعید حاجیان افزود: با توجه به تخریب برخی از سیل بندها در حاشیه روستاها، باید هرچه سریع‌تر این سیل بندها احداث، ترمیم و استحکام سازی شوند.

وی با تاکید بر تلاش جدی دستگاه های اجرایی در بازسازی مناطق سیل‌زده شادگان گفت: بازسازی باید با بهره‌گیری از فرمانی واحد و تلاش مردمی در کنار مسئولان در کمترین زمان انجام پذیرد.

طغیان رودخانه کارون در فروردین و اردیبهشت ماه امسال موجب آب گرفتگی تعدادی از روستاهای شادگان و زیر آب رفتن بخش از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، ولی تنها نیمی از این اراضی کشت می‌شود. همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون اصله نخل در این شهرستان وجود دارد.

گندم، انواع سبزی، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شادگان به‌ شمار می روند.

حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of