امکان صادرات هوایی از فرودگاه دزفول تا چهار ماه آینده

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار خوزستان گفت: شرایط برای صادرات هوایی از فرودگاه دزفول تا چهار ماه آینده فراهم می‌شود و برای نخستین بار در خوزستان فعالان اقتصادی می‌توانند از فرودگاه دزفول کالاهای خود را با هواپیما صادر کنند.

به گزارش اهواز نوین،سید نوراله حسن زاده روز سه شنبه بیان کرد: برای راه اندازی مرز هوایی دزفول به منظور صادرات کالا از خوزستان پیگیری بسیاری شد و موفق شدیم که بستر صادرات باهواپیما را از فرودگاه دزفول فراهم کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان های شمال خوزستان در صادرات محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه در شمال خوزستان به طور متوسط سالیانه حدود ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود راه اندازی این خط هوایی می تواند زمینه را برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: محصولات کشاورزی همچون صیفی و سبزی خریدار بسیاری دارد، بهترین راه صادرات محصولات کشاورزی خط هوایی است تا این محصولات با کیفیت به دست کشور هدف برسد.

وی با بیان اینکه از مرز هوایی دزفول برای صادرات به کشور های سردسیر از جمله روسیه استفاده خواهد شد گفت: با توجه به اینکه فصل سرما از مهر در روسیه آغاز می شود صدور محصولات کشاورزی شمال خوزستان از جمله دزفول از طریق فرودگاه این شهرستان می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات و ارز آوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی در خوزستان استفاده کنیم افزود: با راه اندازی این خط هوایی صادرات بسیاری از کالاها به ویژه محصولات کشاورزی در زمانی کمتر و با کیفیت بهتر از خوزستان انجام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای در برخی کشورها هستند که خواستار تامین محصولات و نهاده های کشاورزی خود در تمامی فصل سال هستند، در گذشته توان انجام این کار را نداشتیم اما در ماه های اخیر شرکت هایی توانمندی در خوزستان پای کار آمده که می توانند در بخش کشاورزی به خوبی فعالیت کنند و محصولات با کیفیت را صادر کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه فرودگاه دزفول برای امر صادرات هوایی در حال آماده سازی است افزود: در این فرودگاه امکان صادرات هوایی یکبار در روز توسط یک هواپیما فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه باید مرزهای هوایی صادرات در خوزستان را افزایش داد گفت: اعتباراتی در خوزستان برای آماده سازی فرودگاه های بهبهان و مسجد سلیمان نیز در نظر گرفته شده است تا درآینده از این فرودگاه ها برای صادرات هوایی استفاده شود.

بر اساس اعلام اداره کل گمرکات خوزستان ،میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در پنج ماه نخست امسال چهار میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۸۰۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of