واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام علیه تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین استان در مقابل بیماری تب ‌برفکی خبر داد.

به گزارش اهواز نوین،دکتر مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیماری تب‌ برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است. زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و تلفات در حیوانات جوان برخی از علائم این بیماری هستند.

وی بیان کرد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه کرد که صرفا نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به واکسیناسیون بود. رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره واکسیناسیون دام‌های استان علیه تب برفکی تصریح کرد: با تلاش اکیپ‌های دامپزشکی در پنج ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۶۶ راس دام سبک و ۱۳۲ هزار و ۴۴۹ راس دام سنگین در واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

کنارکوهی توصیه کرد: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی اقدام کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of