ناجی ۲۶ دانش آموز خوزستانی تجلیل شد

یک مربی پیشتاز از سازمان دانش آموزی خوزستان که جان ۲۶ سرنشین دختر یک اتوبوس را در اردوی ملی دانش‌آموزی این استان از مرگ نجات داد، روز دوشنبه تجلیل شد.

به گزارش اهواز نوین، علی داوودی مربی پیشتاز شهرستان ایذه در سازمان دانش آموزی خوزستان است که با شجاعت و هوشیاری موفق شد جان ۲۰ دانش آموز دختر، چهار معلم خانم، راننده و کمک راننده را که در یک اتوبوس راهی اردوی ملی سازمان دانش آموزی بودند نجات دهد.

این مربی پیشتاز در آیین تجلیل از وی که در سازمان دانش آموزی خوزستان در اهواز برگزار شد با شرح اتفاقی که رخ داده بود بیان کرد: روز ۱۵ مرداد امسال بود که به عنوان سرپرست همراه تیم اردوی ملی دختران دانش آموز خوزستان به تهران شدم.

وی گفت: از اهواز تا نزدیک خرم آباد کمک راننده کار رانندگی اتوبوس را بر عهده داشت و در بین راه راننده به ما ملحق شد و پشت فرمان نشست.

داوودی ادامه داد: پنج دقیقه بیشتر از رانندگی وی نمی گذشت که متوجه شدم راننده به سئوالات من و صحبت کردن من توجهی ندارد.

این مربی اضافه کرد: ناگهان اتوبوس با گاردریل در کناه جاده برخورد کرد و راننده بی حال به روی فرمان افتاد آن وقت بود که متوجه شدم راننده دچار عارضه شده است؛ به سرعت هدایت خودرو را در دست گرفتم و با کم کردن سرعت اتوبوس خودرو را به کنار جاده هدایت کردم تا از تصادف احتمالی و به خطر افتادن جان سرنشینان جلوگیری کنم؛ سپس دانش آموزان را از خودرو خارج کردم تا از وضعیت ایمنی خودرو به دلیل برخورد با گاردریل مطمئن شوم.

وی گفت: راننده خودرو دچار سکته مغزی شده بود و پس از اینکه اتوبوس را به کنار جاده هدایت کردم با اورژانس تماس گرفتم و راننده را به امدادگران اورژانس برای درمان تحویل دادم؛ بر اساس آخرین اطلاعاتی که از وضعیت سلامتی راننده جویا شدم راننده زنده است اما برخی از اعضای بدن وی فلج شده است.

این مربی فداکار افزود: با این اقدام هیچکدام از سرنشینان و دانش آموزان آسیبی ندیدند و تلاش کردیم که از ترس و وحشت دانش آموزان بکاهیم ،و توسط کمک راننده خودرو و سرنشینان را به یک مکان امن در خرم آباد رساندیم.

داوودی بیان کرد: به دلیل اینکه خودرو دچار آسیب شده بود و با توجه به حساسیت هایی که در سازمان دانش آموزی برای حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان در اردوها وجوددارد یک اتوبوس و راننده دیگر در خرم آباد تهیه شد و دانش آموزان به اردو ملی در تهران اعزام شدند.

وی گفت: تلاش شد که روحیه دانش آموزان با وجود اتفاقی که برای آنها افتاد حفظ شود؛ این دانش آموزان دختر در اردوی ملی سه پرچم افتخار که یکی از این پرچم ها عنوان نشاط و شادابی بود را دریافت کردند؛ نتیجه مسابقات این اردو هنوز اعلام نشده است.

این مربی ۴۹ ساله ادامه داد: ۱۸ سال سابقه مربیگری در سازمان دانش آموزی خوزستان را دارم، سرپرست هایی که برای اردوهای دانش آموزی انتخاب می شوند از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.

۱۲۰ هزار دانش آموز خوزستانی عضو سازمان دانش آموزی

رییس سازمان دانش اموزی خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: ۱۲۰ هزار دانش آموز خوزستانی در سازمان دانش آموزی عضو هستند و سه هزار مربی نیز در این سازمان فعالیت دارند.

علیرضا مسرور با اشاره به فداکاری این مربی سازمان ادامه داد: در سال ۹۶ بر اثر تصادف اتوبوس اردوی دختران دانش آموزان هرمزگانی چندین دانش آموز و معلم جان خود را از دست دادند که با رخ دادن این اتفاق حساسیت ها بر ایمن سازی اردوهای دانش آموزی بیشتر شده است و تلاش می شود که برای اردوهای دانش آموزی از حمل و نقل ریلی و هوایی استفاده شود مگر در شرایطی که امکان استفاده از این خطوط نباشد.

وی گفت: سازمان دانش آموزی خوزستان با شرکت های مطمئن مسافربری جاده ای برای اردوهای دانش آموزی قرارداد دارد تا اردوها در امنیت هر چه بیشتر انجام شود.

مسرور با اشاره به اینکه برای هر اردوی دانش آموزی یک سرپرست آقا از مربیان سازمان دانش آموزی نیز اعزام می شود ادامه داد: برای مراقبت بیشتر از تیم هایی که به اردو اعزام می شوند یک سرپرست در نظر گرفته می شود که آقای داوودی سرپرست تیم دانش آموزان دختر در این اردوی ملی با هوشیاری و فداکاری که کردند از بروز یک حادثه ناگوار جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه در این مدت اردوی های دانش آموزی در حال برگزاری بود این اتفاق را رسانه ای نکردیم تا اختلالی در برگزاری اردو و یا تضعیف روحیه دانش آموزان و خانواده ها نشود.

مسرور با اشاره به اهداف سازمان دانش آموزی بیان کرد: اهداف این سازمان آموزش مهارت و ارزش های اخلاقی ، مهارتی و اجتماعی به دانش آموزان است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of