تمرین مقابله با آلودگی دریا در بندر خرمشهر برگزار شد

تمرین آمادگی عملیاتی مقابله با آلودگی دریا از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این بندر برگزار شد.

به گزارش اهوازنوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر روز دوشنبه هدف از برگزاری این تمرین را آمادگی نیروهای عملیاتی و خطرات احتمالی ناشی از آلودگی دریایی به منظور کاهش آثار محیط زیست و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ طبق کنوانسیون بین المللی عنوان کرد.
نوراله اسعدی اظهار داشت: در این تمرین پس از دریافت گزارش مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در لنگرگاه فیلیه عملیات آغاز و هماهنگی لازم برای مهار و پاکسازی آلودگی توسط تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر انجام شد.
وی تصریح کرد: پس از اعلام آلودگی نفتی یدک کش ناصر۳ و یک فروند قایق راهنمابر به محل عملیات اعزام شدند و با رسیدن تیم های عملیاتی به موقعیت اعلام شده عملیات برطرف کردن آلودگی نفتی با استفاده از بوم بادشونده انجام و مواد نفتی بوسیله اسکیمر دلتا از سطح دریا جمع آوری شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: موا آلوده کننده نفتی به مخازن نفتی منتقل شد.
تمرین مقابله با آلودگی دریا هر سال در بندر خرمشهر برگزار می شود.

طی مدت پنج ماه اول سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۳۸ هزار و ۴۸۳ تن کالای غیرنفتی از بندر خرمشهر بارگیری و صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۵۹ درصد افزایش داشته است.

بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار مساحت یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of