۴۳ درصد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: ۴۳ درصد از تاسیسات تولید آب و آبرسانی روستایی دارای قدمت بسیار زیاد و همچنین فرسودگی هستند و در این زمینه نیازمند هستیم تا نسبت به تعمیر و بازسازی این تاسیسات اقدام شود.

به گزارش اهواز نوین،عادل حرباوی شامگاه ۸ شهریورماه در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: ۹۵ درصد از جمعیت روستایی خوزستان تحت پوشش شرکت آبفار استان است.

وی با اشاره به روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار خوزستان افزود: تعداد کل روستاهای استان خوزستان ۳ هزار و ۷۲۷ روستا است که از این تعداد آبفار خوزستان به ۳ هزار و ۵۰ روستا آبرسانی می کند. سایر روستاها توسط امور عشایر، دهیاری ها و … آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: کل جمعیت روستایی استان یک میلیون و ۳۳ هزار و ۹۲۷ نفر است و از این میزان ۸۴ هزار و ۲۲۷ نفر توسط شرکت آبفار خوزستان از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

حرباوی ادامه داد: اکثر منابع تامین آب مورد نیاز روستاها از رودخانه ها، چاه ها، منابع آب سطحی و بعضا چشمه ها و قنات ها تامین می شود. ۶۰ درصد از منابع تولید آب، آب های سطحی و ۳۰ درصد چاه ها و ۱۰ درصد به سایر منابع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کل تولید آب استان ۳۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است، گفت: سرانه مصرف استاندارد کشوری برای هر روستا، ۱۵۵ لیتر در روز برای هر نفر ساکن در روستا است اما بر این اساس با توجه به فرهنگ مصرف در استان، علی رغم تولید دو برابری آب همچنان مشکلاتی در بحث آبرسانی داریم.

حرباوی با بیان اینکه ۴۴۳ منبع تولید آب داریم، عنوان کرد: ۴۳ درصد از تاسیسات تولید آب دارای قدمت بسیار زیاد و همچنین فرسودگی هستند و در این زمینه نیازمند هستیم تا نسبت به تعمیر و بازسازی این تاسیسات آبرسانی اقدام شود.

وی بیان کرد: از زمان دولت تدبیر و امید تا کنون حدود یک هزار و ۷۳۹ کیلومتر لوله در قالب خط انتقال و شبکه توزیع در استان اجرایی شده است. همچنین ۳۰ هزار متر مربع مخزن ذخیره آب و ۱۱۱ پروژه آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفاخوزستان خاطرنشان کرد: با این اقدامات انجام گرفته ۷۷۵ روستا در زمان دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of