دامپزشکی و بهداشت برای مقابله با زنده فروشی مرغ ورود کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۲ ارگانی که باید برای مقابله با زنده فروشی مرغ در استان ورود کنند دامپزشکی و بهداشت هستند و زنده فروشی مرغ در استان به دلیل ایجاد مشکلات بهداشتی و سلامتیباید توسط آنها متوقف شود.

به گزارش اهواز نوین،سید نوراله حسن زاده شنبه با اشاره به  زنده فروشی ۵۰ درصد مرغ های تولیدی در استان در سطح بازار بیان کرد: برنامه ریزی شده که اداره کل دامپزشکی استان مردم را از خطرات بهداشتی و سلامتی خرید مرغ زنده مطلع کنند تا میزان استقبال مردم از خرید مرغ زنده کاهش یابد.

وی گفت: با کاهش فروش مرغ زنده در استان میزان بیشتری مرغ تولیدی در کشتارگاه های استان کشتار خواهد شد و مرغ با رعایت بهداشت و در زمان مناسب به صورت کشتار روز به دست مردم خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تمامی شرایط برای مرغداران جهت تولید مرغ در شرایط مناسب فراهم است افزود: تلاش شده که مرغداری ها در تامین نهاده مشکلی نداشته باشند و قیمت توافقی برای فروش مرغ از مرغداری ها با مشورت مرغداران در ستاد تنظیم بازار با توجه به هزنیه های آن ها تعیین شده است و تلاش می کنیم که نهایت همکاری را با مرغداری ها داشته باشیم و انتظار داریم که آن ها نیز در تامین مرغ در بازار همکاری داشته باشند.

وی گفت: با توجه به همکاری هایی که با مرغداری ها انجام می گیرد هیچ گونه همکاری نکردن از سوی مرغداری ها قابل قبول نیست و در صورتی که به تعهدات خود در تنظیم بازار استان عمل نکنند با آن ها برخورد خواهد شد.

حسن زاده ادامه داد: به دلیل اینکه اغلب مرغداری ها نمی خواهند بر اساس قیمت مصوب تنظیم بازار استان ( ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال) مرغ خود را عرضه کنند ۵۰ درصد مرغ های تولیدی در استان به صورت زنده فروشی در بازار عرضه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: با برخوردهایی که با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مرغ در استان در حال انجام است و با توجه به جلساتی که با صنف مرغداران صورت گرفته در تلاش هستیم که قیمت مرغ را در بازار کاهش دهیم.

شفاف سازی ستاد تنظیم بازار خوزستان

حسن زاده با اشاره به راه اندازی سامانه تنظیم بازار در استان در چند روز گذشته بیان کرد: این سامانه توسط معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای شفاف سازی عملکرد ستاد تنظیم بازار استان و فعالیت دستگاه های مختلف در این ستاد راه اندازی شده است.

وی گفت: همواره مشکلات و نواقص زیادی از سوی دستگاه های مختلف مربوطه در ستاد تنظیم بازار استان در دریافت و یا تحویل حواله کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ رخ می داد که با راه اندازی این سامانه میزان خطا کاهش می یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: در این سامانه امکان رصد میزان دریافت کالاهای مختلف از جمله گوشت و مرغ در ستاد تنظیم بازار وجود دارد و مشخص می شود که کدام سازمان  در این ستاد به تعهدات خود عمل نمی کند و مسیر ورود و توزیع گوشت و مرغ در استان در این سامانه کاملا شفاف سازی شده است.

ایجاد نمایشگاه مجازی تولیدات خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: نمایشگاه مجازی از تولیدات استان توسط این معاونت به سه زبان عربی ، انگلیسی و فارسی ایجاد شده است و هر دستگاهی تولیدات خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارد.

وی گفت: ایجاد این نمایشگاه برای معرفی تولیدات استان در سطح ملی و بین المللی است.

حسن زاده همچنین درادامه با اشاره به توزیع یک محموله گوشت قرمز در بین رستوران داران بیان کرد: یک محموله گوشت قرمز برای توزیع در بین رستوران داران  هشت ماه پیش وارد خوزستان شد که توزیع نشد و تاریخ انقضاء این محموله تا یک ماه آینده است.

وی گفت: در حال پیگیری هستیم که پشتیبانی اموردام استان این محموله گوشت را با قیمت هشت ماه پیش که ۳۷۰ هزار ریال است بین رستوران داران استان عرضه کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of