تکلیف سرویس ایاب و ذهاب ۳۰۰ دانش‌آموز زلزله زده مشخص نیست

رئیس آموزش و پروش مسجدسلیمان با بیان اینکه تکلیف سرویس ایاب و ذهاب ۳۰۰ دانش‌آموز زلزله زده مشخص نشده است، گفت: این دانش‌آموزان در شهر هستند اما سه تا چهار کیلومتر با مدارس همجوار فاصله دارند که باید سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

به گزارش اهواز نوین، جانمیر داوودی، رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان پیش از ظهر امروز در رابطه با اقدمات صورت گرفته برای مدارس زلزله‌زده در مسجدسلیمان تا آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: با توجه به مطالعات  فنی و تخصصی صورت گرفته توسط سازمان نوسازی مدارس، مدارس آسیب‌ دیده از زلزله را به سه گروه تقسیم کردیم.

وی افزود: گروه اول مدارسی که شامل ۱۶ مدرسه است که  صدرصد تخریب شدند که از این تعداد ۲ مدرسه شهید مدرس و بهشتی بی‌بیان مسجدسلیمان در سیل اخیر نیز آسیب دیده بودند.

رئیس آموزش و پروش مسجدسلیمان با بیان اینکه مقرر شد دانش‌آموزان این ۱۶ مدرسه را به مدارس همجوار انتقال دهیم، گفت:  قبلاً مدارس فقط شیفت صبح بودند اما اکنون به ناچار شیفت مدارس را چرخشی کردیم و دو شیفته شدند.

داوودی بیان کرد: گروه دوم که تعداد آن‌ها ۵ مدرسه است، مدارسی هستند که نیاز به مقاوم سازی دارند که سازمان نوسازی ورود کرده و قرار است ۴ مدرسه را تا ۱۷ شهریور تحویل ما دهند که پیش‌بینی می‌شود اول مهر تحویل ما داده شوند.

وی افزود: یکی از مدارسی که نیاز به مقاوم سازی زیادی دارد مدرسه شبانه روزی رضوان است که حدود ۲۵۰ دانش‌آموز در آن درس می‌خوانند و زمان زیادی حدود یکسال می‌برد تا مقاوم‌سازی شود به همین دلیل تا زمان مقاوم سازی دانش‌آموزان آن به مدارس همجوار منتقل می‌شوند.

داوودی گروه سوم را ۴۱ مدرسه  عنوان کرد، و افزود: این تعداد از مدارس  به گفته کارشناسان آسیب جزئی دیدند و خطری برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کنند و تا کنون گروه‌های جهادی سپاه از ۴۱ مدرسه ۱۰ مدرسه را تحویل ما دادند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در صورت فراهم نشدن سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزانی که مدارس آنها تا مهرماه آماده نیست و برای سال تحصیلی جدید مجبور هستند به مدارس همجوار رفت و آمد کنند چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: از مدارسی که عنوان شد ۱۴ مدرسه در محل هستند و دانش‌آموزان برای ایاب و ذهاب مشکلی ندارند تنها دانش‌آموزان ۲ مدرسه  که تعداد دانش‌آموزان آنها ۳۰۰ نفر است تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

داوودی افزود: با توجه به تصمیماتی که در شورای آموزش و پرورش گرفته شد مقر شد پیش از شروع سال تحصیلی تکلیف سرویس ایاب و ذهاب آن‌ها مشخص شود به همین منظور مکاتباتی با شرکت‌های مختلف برای کمک به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه ما در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی زلزله زده مانده‌ایم و اگر مشکل این ۳۰۰ نفر حل نشود قطعا دچار مشکل خواهیم شد، گفت: این دانش‌آموزان در شهر هستند اما سه تا چهار کیلومتر با مدارس همجوار فاصله دارند که باید سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

داوودی با اشاره به ورود خیرین مدرسه ساز به احداث مدارس جدید در مسجدسلیمان عنوان کرد: سه خیر با سازمان نوسازی قرارداد بستند و برای احداث سه مدرسه اعلام آمادگی کردند در هفته آینده احداث یک هنرستان ۹ کلاسه و دو دبستان ۶ کلاسه توسط خیرین آغاز می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of