آغاز پرداخت تعهد شرکت‌نفت در بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز گفت: پرداخت تعهدات اعتباری شرکت نفت برای بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از روز شنبه آغاز شد.

به گزارش اهواز نوین، بابک دارابی روز شنبه  با اشاره به توافق صورت گرفته بین وزاری نفت و کشور و همچنین استاندار خوزستان در خصوص ایجاد تعهدات اعتباری و مالی برای کمک به بازسازی مناطق سیل زده خوزستان، بیان کرد: شرکت ملی نفت ایران یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه های عمرانی و کمک به بازسازی مدارس و مراکز بهداشتی آسیب دیده در سیل فروردین خوزستان متعهد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سرفصل های این اعتبارات اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال ویژه بازسازی و نوسازی ۱۰۹مدرسه است، ادامه داد: قرارداد ۹۰ درصد این تعداد پروژه منعقد شده و پیمانکاران آنها مشغول کار شده اند که برخی با پیشرفت  فیزیکی هم همراه هستند.

وی با بیان اینکه هرگونه کمک وزارت نفت در چارپوب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد، افزود: شرکت نفت متناسب با صورت وضعیت ارسالی پروژه ها از سوی دستگاه بهره بردار یعنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در مرحله پرداخت مبالغ متعهد شده و هفته جاری به حساب این اداره کل واریز خواهد شد.

تعهد شرکت نفت برای بازسازی و نوسازی ۱۰۷ مرکز درمانی و بهداشتی

دارابی همچنین با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت نفت برای بازسازی و نوسازی ۱۰۷ مرکز درمانی و بهداشتی که در جریان سیل خوزستان دچار آسیب شدند درنظر گرفته شده، گفت: فهرست این پروژه ها که بیش از ۹۰ درصد آنها روستایی هستند از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ارایه شده است.

وی ادامه داد: بیشتر این مراکز به دلیل آبگرفتگی دچار نشست شده و یا تجهیزات و امکانات آنها آسیب دچار خسارت شده است..

پرداخت ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون ریال بابت تامین آهن آلات هر منزل مسکونی آسیب دیده

دارابی همچنین در زمینه کمک وزارت نفت به نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل خوزستان، گفت: در بخش فونداسیون و اسکلت هر واحد مسکونی مبلغ ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون ریال حواله آهن آلات صادر می شود که باید به تایید شرکت نفت و بنیاد مسکن برسد.

وی سقف تعهد این شرکت در صدور این حواله ها را برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیل زده بیان کرد و افزود: منابع مالی این بخش از تعهدات وزارت نفت تامین شده و هفته جاری پرداخت خواهد شد.

سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی بیش از۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان تاثیر گذاشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of