هیچ مرجع نظارتی ویژه‌ای، متولی کنترل کیفیت نان در خوزستان نیست

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با اشاره به اینکه مردم از کیفیت پخت نان در استان ناراضی هستند گفت: هیچ دستگاه و ارگان ویژه ومشخصی متولی نظارت بر چگونگی پخت و کیفیت نان تولید شده توسط نانوایی ها در خوزستان نیست.

به گزارش اهواز نوین، علی محمد رحمانی روز سه‌شنبه در کارگروه آرد و نان خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: در چند ماه گذشته قیمت نان با شرط افزایش کیفی این فراورده در استان افزایش یافت، اما متاسفانه نانوایی‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

وی افزود: پرونده تخلف ۱۰۲ واحد نانوایی در بخشهای مختلف بهداشتی، وزن چانه خمیر و یا کیفیت نان در سطح شهر اهواز تشکیل شده و برای جلوگیری از تخلف در نانواییها از اهرم سهمیه آرد آنها استفاده شود.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار بیان کرد: سهمیه آرد استان سالانه ۱۱ هزار تن است که چهار هزار تن آن توسط استانهای دیگر خریداری و تنها هفت هزار تن در استان مصرف می شود.

علی رحم امیری زاده ادامه داد: با وجود تلاش زیادی که برای جلوگیری از اسراف در مصرف آرد و هدر رفت آن می شود اما باز نیاز است که پایشی برای کاهش اسراف و یا تخلف در مصرف آرد انجام شود.

وی با بیان اینکه مصرف واقعی آرد در استان باید مشخص شود افزود: نظارت بر مصرف آرد برای بهینه کردن مصرف آن در استان لازم است .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار در ادامه با اشاره به استقبال نکردن نانوایی های استان از تسهیلات گفت: تسهیلاتی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای هرواحد نانوایی در استان در نظر گرفته شد که به دلیل بالا بودن سود تسهیلات (۱۵ درصد) صاحبان نانواییها از دریافت این تسهیلات استقبال نکردند و از سوی دیگر بانکها نیز ضمانتهای سنگینی از متقاضیان دریافت تسهیلات درخواست می کنند.

وی گفت: پرداخت تسهیلات به نانوایی ها با هدف ارتقاء ماشین آلات و بهسازی فضای آن ها صورت می گیرد.

در ادامه این نشست معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: بر اساس دستور وزارت صمت اتحادیه ها باید بر مصرف آرد توسط نانوایی ها و نان فانتزی ها نظارت داشته باشند.

عبدالرحمان ناصریان ادامه داد: در این خصوص چندین بار با اتحادیه مکاتبه شده اما متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم.

وی افزود: باید بر اساس بررسی کارشناسی، سقف مشخصی برای مصرف آرد در نانوایی ها تعیین شود تا از تخلف در مصرف جلوگیری شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of