عشایر مداح آثار خود را به شورای هیات های مذهبی عشایری ارسال کنند

مسوول روابط عمومی شورای هیات های مذهبی عشایری کشور گفت: عشایر مداح در سطح کشور آثار خود شامل نوحه های بومی و محلی و اشعار را برای ثبت در شورای هیات های مذهبی کشور به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.

به گزارش اهواز نوین،سید حبیب پژوهیده روز سه شنبه افزود: آثار مداحان عشایری بررسی و نوحه ها و مرثیه های برتر معرفی و از مداحان تجلیل خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار را ۱۵ شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: تمام نواها و نوحه های بومی محلی برگزیده راهی کانون مداحان عشایری کشور می شوند.

مسوول روابط عمومی شورای هیات های مذهبی کشور افزود: مداحان عشایری می توانند آثار خود را از طریق ایمیل [email protected] و شماره تماس ۰۹۱۶۹۴۰۵۱۴۸ به دبیرخانه شورای هیات های مذهبی عشایری کشور ارسال کنند.

وی با اشاره به ثبت ۱۳ هیات مذهبی عشایری در سطح کشور اظهار داشت: تلاش بر این است که تعداد هیات های بیشتری در شورای هیات های مذهبی عشایری کشور ثبت شود.

پژوهیده افزود: هیات های مذهبی عشایری از سه سال پیش در استان اصفهان تشکیل شد که ثمره آن تشکیل این مجمع در خوزستان، اصفهان، شیراز، لرستان و بوشهر بوده است.
وی هدف از تشکیل این هیات ها را بیان دستاوردها و قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: هیات های مذهبی عشایری در ۴۰ سالگی انقلاب برگرفته از قیام امام حسین (ع) فعالیت می کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of