دانش آموز اهوازی نشان نقره المپیاد علمی کشور را کسب کرد

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت:دانش آموز ناحیه یک اهواز رتبه دوم و نشان نقره المپیاد علمی دانش آموزان کشور را کسب کرد.

به گزارش اهواز نوین،صادق نیسی گمراوی روز سه شنبه  با بیان اینکه المپیاد علمی دانش آموزان کشور هر سال در چهار مرحله برگزار می شود افزود: “ریحانه باجی” دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان متوسطه دوم دخترانه فدک ناحیه آموزشی یک اهواز در مسابقات امسال موفق به کسب این رتبه شد.
وی با اشاره به اینکه المپیاد علمی در هفته پایانی مرداد برگزار شد گفت: برای رشد و تشویق دانش آموزان با استعداد آزمونی با عنوان المپیاد علمی دانش آموزی در رشته های ادبی ،ریاضی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، رایانه ، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ، نجوم و اختر و فیزیک وجغرافیا برگزار می شود و هر المپیاد در چهار بخش ” مرحله اول ، مرحله دوم ، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزشی طلای کشور ” است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته می شوند در مرحله دوم المپیاد شرکت می کنند و برای پذیرفته شدگان مرحله دوم در طول تابستان دوره ای برگزار ، که در پایان آن تعدادی آزمون برگزار می شود و در پایان بر اساس نمره به داوطلبان نشان های طلا ، نقره و برنز تعلق می گیرد.

وی گفت: برای کسانی که موفق به کسب نشان طلا شده اند آزمون انتخاب تیم برای المپیادهای جهانی برگزار می شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of