بهره مندی بیش از ۵۳ هزار روستایی خوزستانی از آب شرب بهداشتی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت:پروژه های افتتاح شده این شرکت در هفته دولت امسال، باعث بهره مندی بیش از ۵۳ هزار نفر از اهالی روستایی خوزستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شده است.

عادل حرباوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پروژه های بهره برداری شده آبفار روستایی خوزستان در هفته دولت افزود: در هفته دولت امسال ۱۰ پروژه آبرسانی در ۴۵ روستای خوزستان در حال بهره برداری است.

وی بیان کرد: این پروژه های آبرسانی روستایی در شهرستان های اهواز، ایذه، باغملک، لالی، آبادان، باوی، هویزه، حمیدیه و هندیجان اجرا شده است.

حرباوی با اشاره به پروژه کارگزاری خط انتقال آب روستای دغاغله شهرستان اهواز گفت: در این پروژه ۹ کیلومتر خط انتقال آب از تاسیسات شهدای دغاغله تا این روستا، در راستای حل مشکلات آبرسانی به این روستا به لحاظ کمی و کیفی کارگزاری شد.

روستای دغاغله دارای یک هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای پیان ایذه گفت: در این پروژه ۲۰ کیلومتر خط انتقال و هشت کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شده و ۲ باب مخزن ذخیره آب زمینی به حجم یک هزار و ۵۰ متر مکعب نیز احداث شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه مشکل افت فشار و کیفیت آب ۱۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر برطرف شد.

حرباوی با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به پنج روستای شهرستان باوی نیز بیان کرد:در این پروژه مشکل افت فشار آب پنج روستا از جمله کائیدیه و ام اسراجینه را برطرف می کند.این پنج روستا بالغ بر چهارهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند.

وی با اشاره به کارگزاری و بهره برداری از پروژه خط انتقال آب جفیر و شبکه توزیع آب حسانه بالا شهرستان هویزه گفت: در این پروژه ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب و سه هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع کارگزاری شده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به بهره برداری از پروژه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب روستای فیاضیه آبادان گفت: در این پروژه بیش از ۴۳ کیلومتر لوله برای بهبود کمی و کیفی آب شرب این روستا کارگزاری شده است. روستای فیاضیه دارای ۶۵۷ خانوار و با جمعیت ۲ هزار و ۵۹۶ نفر است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای بارانگرد شهرستان باغملک بیان کرد: در این پروژه ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب کارگزاری شده و تعدادی از چاه های این بخش تجهیز و اصلاح شدند.

حرباوی افزود: این ۱۰ روستای دارای جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر هستند.

سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به بهره برداری از پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای خسرج در شهرستان حمیدیه گفت: در این پروژه ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۹ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع و یک باب مخزن زمینی ۵۰۰ متر مکعبی کارگزاری شده که با بهره برداری از آن هفت روستا با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۲۵۱ نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به چهار روستای شهرستان هندیجان گفت: در راستای تامین آب شرب پایدار و بهداشتی این چهار روستا ۲۲۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۱۳۰ نفر، پروژه کارگزاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب انجام و به بهره برداری رسید؛ در این پروژه ۲ کیلومتر خط انتقال و چهار کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شد.

حرباوی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای منصوره شهرستان شادگان همزمان با فرا رسیدن هفته دولت به بهره برداری رسید گفت: بخشی از روستای منصوره به دلیل اینکه در انتهای خط انتقال آب قرار داشت، دچار افت فشار و یا قطعی آب می شد، که در راستای حل این مشکل عملیات کارگزاری خط انتقال و نصب و راه اندازی الکتروپمپ انجام و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در این پروژه ۲ هزار متر خط انتقال کارگزاری و ۲ دستگاه الکتروپمپ نصب و راه اندازی شد و اهالی روستای منصوره با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از نعمت آب شرب سالم، پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان همچنین با اشاره به بهره برداری از ۲ باب مخزن ذخیره آب در سطح روستاهای شهرستان لالی گفت: با بهره برداری از این ۲ باب مخزن ذخیره، آب شرب ۳۳۶ خانوار روستایی شهرستان لالی به لحاظ کمی بهبود یافت.در این پروژه یک مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی در روستای باقری ها و یک مخزن ذخیره ۶۰ متر مکعبی در روستای گچ کرسا در لالی و راه اندازی شد.

گفتنی است با بهره برداری از این پروژه های آبرسانی روستایی در خوزستان شاخص بهره مندی اهالی روستایی از آب سالم ، از ۶۲ درصد به ۶۹،۷ درصد افزایش یافت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of