بحث سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین مطرح نیست

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: در شرایط کنونی بحث سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و تاکنون در این خصوص تصمیم خاصی از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گرفته نشده است.

به گزارش اهواز نوین، نعمت ا… نجفی روز سه شنبه افزود:عرضه سوخت با کارت جایگاه های سوخت تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که همه مردم موفق به دریافت کارت سوخت شده اند ادامه می یابد.

وی دریافت ۳۰ لیتر بنزین در هر نوبت با کارت جایگاه به معنای سهمیه بندی و محدودیت سوخت ندانست و افزود: توزیع سوخت در همه نقاط خوزستان به شیوه ای که شرکت پخش فراورده های نفتی ایران اعلام کرده ادامه دارد و تاکنون شکایتی از سوی شهروندان در ارتباط با نحوه عرضه و توزیع سوخت دریافت نشده است.

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران عرضه سوخت با کارت جایگاه در هر نوبت سوخت گیری ۳۰ لیتر ولی با کارت های شخصی ۶۰ لیتر در هر نوبت می باشد.

وی گفت: کسانی که رمز کارت سوخت شخصی خود را فراموش کرده اند با وارد کردن چهار رقم آخر کارت ملی می توانند ۶۰ لیتر سوخت را در هر نوبت دریافت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از شهروندان فاقد کارت سوخت خواست برای صدور کارت سوخت (جدید یا المثنی) به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

پیگیری صدور کارت برای خودروها پلاک اروندی
نجفی با بیان اینکه صدور کارت سوخت برای خودروهای پلاک اروندی مدتی قبل از سوی استانداری خوزستان و شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان شروع شده و همچنان ادامه دارد بیان کرد: در این خصوص هنوز به نتایج و تصمیم قطعی نرسیده ایم.
وی افزود: هنوز مجوزی برای صدور کارت سوخت برای حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو پلاک اروندی که در خوزستان تردد می کنند داده نشده ولی امیدواریم پیگیری ها به نتیجه برسد و مالکان این خودروها نیز بتوانند تقاضای صدور کارت سوخت داشته باشند.

خودروهای پلاک اروندی که هم اکنون به همه محدوده استان خوزستان تردد قانونی و بدون دردسری دارند هیچ گاه موفق به دریافت کارت سوخت و استفاده بنزین سهمیهای نشدهاند و این خودروها که از طریق گمرک منطقه آزاد اروند وارد کشور شده اند از سهمیه آزاد بنزین استفاده کردهاند.

مالکان خودروهای اروندی در استان خوزستان تاکنون بارها نسبت به صادر نشدن کارت سوخت و بروز مشکلاتی که در این ارتباط گریبانگیر آنان شده اعتراض کرده اند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان(اهواز) از عموم شهروندان خوزستانی خواست با توجه به شدت گرما به هیچ وجه در منازل خود بنزین نگهداری نکنند تا شاهد حوادث ناگوار وغیرقابل جبران نباشیم.

نجفی برخی شایعات در فضای مجازی و رسانه ای را در خصوص زمان اجرای کامل سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین را رد کرد و افزود:هرگونه تغییرات در نحوه عرضه و قیمت بنزین به صورت شفاف و از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران توسط رسانه های رسمی و معتبر به مردم اعلام می شود و آنچه در برخی رسانه های مطرح شده تنها در حد گمانه زنی بوده و مورد تایید نیست.

طرح عرضه بنزین با کارت سوخت با هدف مدیریت بهتر مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن به کشورهای همسایه صورت می گیرد.
به گزارش اهواز نوین، از ۲۰مرداد ۱۳۹۸ عرضه بنزین در سراسر کشور با کارت سوخت (عمومی و شخصی) شروع شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of