بازداشت یکی از مدیران دزفول به اتهام تخلف مالی

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم رعایت قانون توسط مدیران محلی گفت: به تازگی یکی از مدیران این شهرستان به اتهام تخلف مالی بازداشت شده است.

به گزارش اهواز نوین، محمد حیدری روز سه شنبه در نشست تشریح برنامه‌های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول افزود: واحدهای نظارتی عملکرد مدیران را تحت نظارت همیشگی دارند لذا تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید قانون را رعایت کنند و به هیچ چیز دیگر متوسط نشوند.

وی بدون اشاره به نام و سمت مدیر بازداشت شده اظهار داشت: این بازداشت هشداری به تمام مسئولان است تا در روند فعالیت‌های خود دچار تخلف نشوند.

کشف ۴۸ کیلوگرم هروئین در دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین گفت: یک باند سوداگر مرگ با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) متلاشی و ۴۸ کیلوگرم هروئین از آنها کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۲ کیلوگرم حشیش خالص نیز در جریان انهدام این باند کشف شده است، افزود: اعضای اصلی این باند دستگیر شده اند ولی تعدادی از اعضا همچنان فراری و تحت تعقیب هستند.

حیدری با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر افرادی که در دستگیری سوداگران مرگ نقش داشتند، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دزفول، سوداگران مرگ گاه از این شهرستان به عنوان بارانداز موادمخدر برای توزیع در سایر نقاط کشور استفاده می کنند.

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارات کشاورزان دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص خسارات سیل فروردین امسال گفت:  یکهزار و ۵۶۶ نفر از کشاورزان شهرستان در جریان سیل اخیر اعلام خسارت کردند و طبق برآورد کارشناسان ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان خسارت دیدند.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت در حوزه کشاورزی به تایید کارشناسان رسیده که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان کمک بلاعوض شده است البته این میزان با توجه به بررسی پرونده های باقی مانده افزایش می یابد.

حیدری دادن تسهیلات کم بهره، کمک بلاعوض و پرداخت خسارت را از راهکارهای دولت برای کمک به کشاورزان سیل زده عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با اقدامات و هماهنگی ایجاد شده بین دستگاه های مختلف به سرعت پرونده های خسارت زمین های کشاورزی تکمیل و وارد سامانه وزارت کشور شد که این موضوع در پرداخت خسارت کشاورزان نقش داشت.

۱۲۱ خانواده خسارت دیده سیل در دزفول لوازم خانگی دریافت کردند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: هنوز خسارات سیل ۹۵ به غیر از اراضی بیمه شده به کشاورزان پرداخت نشده است ولی با برنامه ریزی صورت گرفته در سیل اخیر اقدامات خوبی در پرداخت خسارات کشاورزان انجام شد.

وی افزود: فرمانداری ویژه دزفول در برآورد خسارات سیل از سوی سازمان هوافضا یک درصد خطا داشت که این موضوع و صداقت در بررسی میزان خسارات، تشویق قرارگاه بازسازی را به همراه داشت.

حیدری درخصوص پیگیری دریافت لوازم منزل برای سیل زدگان نیز اظهار داشت: تاکنون ۱۲۱ خانوار لوازم منزل شامل هفت قلم کالا را دریافت کرده اند.

مشکل کشاورزان با کشت و صنعت ها

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص مشکل کشاورزان با کشت و صنعت های این شهرستان گفت: تعدادی از شهرهای اقماری دزفول در محاصره شرکت های کشت و صنعت هستند و زمین های اهالی در گذشته توسط این شرکت ها خریداری شده اند.

وی رفع دغدغه مردم و حفظ کشت و صنعت ها را ضروری خواند و افزود: جلساتی با مدیران عامل این شرکت ها برای اشتغال اهالی روستاها و شهرهای اطراف و همچنین رفع مشکلات املاک برگزار شده که اهالی نیز شکایات خود را از طریق قانون پیگیری می کنند.

حیدری اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت، این شرکت ها ظرفیت بکارگیری تمام افراد نیازمند شغل را ندارند ولی طرح هایی از جمله فعالیت مشارکتی بین اهالی و کشت و صنعت ها درنظر گرفته شده است.

وی افزود: شرکت های کشت و صنعت همانگونه که در جریان سیل، دام و احشام عشایر و روستاییان را نگهداری کردند اکنون نیز برای رفع مشکلات آمادگی دارند.

افزون بر ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای دزفول هزینه شده است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ۱۰۸ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار در ۹ ماه گذشته در راستای محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان دزفول هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه ۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش شهیون دزفول افزود: اکنون بیش از ۸۳ طرح در این روستاها در حال اجرا است.

حیدری، دزفول را یکی از شهرستان های فعال در محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: ۴۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در بخش سردشت، نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال در بخش چغامیش و ۱۷ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال در بخش مرکزی هزینه شده است.

۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به دزفول اختصاص یافت

حیدری با بیان اینکه دزفول، بالاترین ارزش افزوده استان خوزستان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: پارسال ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده برای شهرداری ها و روستاهای بدون دهیاری گرفتیم که ۴۴۰ میلیارد آن مربوط به شهرداری دزفول بود.

وی افزود: ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده نیز در سه ماه نخست امسال به دزفول تعلق گرفته که ۱۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به شهرداری دزفول و مابقی مربوط به سایر شهرداری ها و دهیاری ها بوده است.

وی طرح زهکش سیاه منصور را از طرح های بزرگ شهرستان دزفول دانست و گفت: شهرداری های شهرستان فعال تر شده اند و در حال تلاش برای توسعه و ایجاد زیرساخت ها هستند.

۳۰ طرح شاخص طی هفته دولت در دزفول بهره برداری می شود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ۳۰ طرح شاخص به مناسبت هفته دولت در شهرستان دزفول بهره برداری می شود البته همزمان با این طرح ها، طرح های زیادی در شهرداری ها و روستاهای شهرستان بهره برداری خواهد شد.

وی افتتاح را اولویت نخست و کلنگ زنی را اولویت بعدی در طرح های هفته دولت دانست و افزود: برخی از این طرح ها با حضور استاندار خوزستان و برخی دیگر با حضور معاونان استاندار بهره برداری می شوند.

مجتمع پرورش ماهیان خاویاری طرح شاخص دزفول در هفته دولت

حیدری واگذاری استخرهای مجتمع پرورش ماهیان خاویاری را از طرح های شاخص شهرستان دزفول برشمرد و اظهار داشت: ۵۰ هکتار زمین برای احداث این استخرها اختصاص یافته که کار واگذاری آنها با حضور استاندار انجام می شود.

وی با بیان اینکه کارهای زیربنایی این استخرها انجام شده است، افزود: ظرف ۶ ماه این استخرها احداث می شوند و با انتقال ماهی از شمال کمتر از یک سال شاهد تولید خاویار و گوشت این ماهی ها خواهیم بود.

وی مهمترین اقدام در ۲ سال گذشته درخصوص این استخرهای پرورش ماهی را تفکیک زمین ها و اختصاص آب عنوان کرد و گفت: این استخرها ۲.۵ اینچ آب نیاز دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول آبرسانی و لوله کشی این استخرها را از اقدامات حمایتی دولت عنوان کرد و افزود: دولت حدود ۶۰ میلیارد ریال برای این استخرها هزینه می کند البته بخش دیگر هزینه ها نیز توسط متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به جدیت استاندار خوزستان در اجرای این طرح اضافه کرد: دزفول با احداث این استخرها به قطب پرورش ماهیان خاویاری در استان خوزستان تبدیل می شود.

حیدری با بیان اینکه اسناد واگذاری این استخرها آماده است، گفت: حدود ۴۸ استخر در این مجتمع در نظر گرفته شده و در طرح توسعه نیز واگذاری ۲۰ استخر مدنظر است.

وی اخذ مجوز زیست محیطی، ماده ۲۳ و کشاورزی این مجتمع را یادآور شد و افزود: سایت تولید بچه ماهی در این مجتمع ایجاد می شود و برای توزیع و کشتار ماهی نیز برنامه ریزی شده تا نیازی به سایر شهرستان ها نداشته باشیم.

بهره برداری از مرکز خرید گلباران

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بهره برداری از مرکز خرید گلباران را از دیگر برنامه های شاخص هفته دولت در این شهرستان برشمرد و گفت: این طرح توسط بخش خصوصی اجرا شده و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی افزود: این مجتمع تجاری مدرن در صورت تحق برنامه و هدفگذاری می تواند باعث جذب سرمایه های خرد شود و دزفول را به مرکزی تجاری و اقتصادی در شمال خوزستان تبدیل کند.

حیدری با بیان اینکه بیشتر از برندهای ایرانی در این مجتمع تجاری استفاده  شده است، اظهار داشت: عمده دکوراسیون مجتمع گلباران توسط استادکاران دزفول طراحی و اجرا شده است.

وی وجود مرکز فرهنگی، شهربازی، رستوران، فروشگاه و سالن ورزشی در این مجتمع تجاری را باعث ایجاد نشاط اجتماعی دانست و افزود: شهروندان با حضور در این مجتمع می توانند علاوه بر خرید به تفریح بپردازند.

بهره برداری از ۲ واحد گلخانه ای هیدروپنیک

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه این گلخانه ها با حمایت و تسهیلات دولتی احداث شده اند، گفت:  این گلخانه ها ۱۰۰ درصد اتوماتیک هستند و در خوزستان نمونه مشابهی ندارند.

وی با بیان اینکه ۲ طرح تولید نشا نیز با حضور معاون استاندار بهره برداری می شود، افزود: دزفول نیازمند ۱۵۰ میلیون نشا گل است که اکنون حدود ۴۰ میلیون نشا تولید و مابقی از سایر شهرستان ها وارد می شود.

حیدری درخصوص موانع احداث پایانه گل و گیاه دزفول اظهار داشت: پرونده این پایانه به وزارت صنعت و معدن ارسال شده و امیدواریم با پیگیری ها شاهد احداث آن در زیباشهر یا شهرک صنعتی باشیم.

آبرسانی به پایگاه چهارم شکاری دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه سیستم آبرسانی پایگاه چهارم شکاری قدیمی است و از طریق چاه انجام می شود، گفت: با اجرای طرح عملیات آبرسانی به پایگاه چهارم شکاری هم خط انتقال آب و هم انشعابات جدید احداث می شود.

وی با بیان اینکه دولت بیش از  ۱۷۰ میلیارد ریال برای انتقال و توزیع هزینه کرده است، افزود: چاه های قبلی باید از مدار خارج شوند و آب شهری جایگزین آنها شود.

سایر طرح های هفته دولت در دزفول

حیدری گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی و چغامیش،  ۲ پایگاه سلامت در دزفول و شمس آباد و خط بتن آماده را از دیگر طرح های هفته دولت در دزفول برشمرد و گفت: تلاش براین است که شهرهای پیرامون از امکانات بهداشتی درمانی بهره مند شوند.

وی افتتاح ساختمان شهرداری منطقه سه و خط تولید ورق سه لایه کارتن محمد را از برنامه های هفته دولت عنوان کرد و افزود: این شرکت کارتن سازی با سرمایه بخش خصوصی احداث شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از بهره برداری از بوستان آرامش در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: خط تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال نیز به همین مناسبت بهره برداری می شود.

وی کلنگ زنی طرح آبخیزداری و جنگل کاری در منطقه شهیون را از دیگر طرح های هفته دولت اعلام کرد و افزود: این طرح با اعتباری برابر با ۵۵ میلیارد ریال اجرا می شود.

حیدری اضافه کرد: اگر طرح های آبخیزداری و جنگل کاری در سال های گذشته انجام می شدند به طور قطع شاهد سیل ویرانگر آذر ۹۷ نبودیم.

طرح های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص طرح های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی گفت: کمیته امداد تا سقف ۱۵ میلیارد ریال به مددجویان زیرپوشش تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال می دهد.

وی افزود: سه هزار و ۶۰۰ معلول در شهرستان دزفول وجود دارد که سازمان بهزیستی ماهانه ۱۷۰ میلیون ریال به آنها پرداخت می کند.

حیدری با بیان اینکه ۱۴۰ نفر از این معلولان ضایعه نخاعی دارند، اظهار داشت: دولت ۲۳ درصد حق بیمه معلولانی که مشغول یه کار می شوند را پرداخت می کند.

وی درخصوص معافیت مالیاتی مودیان خوش حساب نیز گفت: اداره امور مالیاتی به مودیان خوش حساب تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال معافیت در نظر گرفته است.

عدم برگزاری کمیسیون ماده ۹۹ باعث به تاراج رفتن سرمایه های دزفول شد

حیدری با انتقاد از برگزار نشدن کمیسیون ماده ۹۹ در چهار سال گذشته در دزفول گفت: زمین های مردم به دلیل برگزار نشدن این کمیسیون به تاراج رفته بود که بعد از حضور بنده در دزفول این کمیسیون تشکیل و بیش از ۱۵ پرونده تخلف تشکیل شد که در حال بررسی هستند.

وی افزود: متاسفانه هزاران زمین کشاورزی مستعد بدلیل برگزار نشدن کمیسیون ماده ۹۹ و نظارت کافی به باغ و ویلا تبدیل شدند و چاه های غیرمجاز زیادی در آنها حفر شد که اکنون پساب استخرها، محیط زیست را تهدید می کند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به تشکیل کارگروه های اشتغال، اطلاع رسانی و غیره در این شهرستان اظهار داشت: برگزاری این کارگروه ها و نشست ها وظیفه و تکلیف فرمانداری بوده که در سال های گذشته انجام نشده است.

شایستگی تنها ملاک انتصابات مدیران

حیدری با تاکید بر لزوم قانون مداری مسئولان اظهار داشت: شایستگی تنها ملاک بنده برای انتصابات بوده و هیچ فردی در انتخاب بخشداران، توصیه یا تاکیدی نداشته است.

وی افزود: شهرستان دزفول به اندازه یک استان مشکل دارد ولی توان و ظرفیت آن به اندازه یک شهرستان است البته مسائل حاشیه ای نیز گاها سنگ اندازی می کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به بحران های سیل، غائله تابلوی ورودی دزفول و تنش های اجتماعی بعد از آن گفت: در جریان تابلوی ورودی دزفول و حواشی پیرامون آن هفت هیات بازرسی به دزفول آمدند که حتی در یک مورد نیز فرمانداری دزفول مقصر شناخته نشده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of