۲۵هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خوزستان مشغول به کار هستند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: تعداد ۲۵ هزار و ۲۷۹ نفر در ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب مشغول به کار هستند.

به گزارش اهواز نوین، اخلاق محمدیان روز دوشنبه در جشنواره شهید رجایی استان در سالن امام رضا(رع) شهرک نفت اهواز ، اظهارداشت: این شرکت در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد بستر لازم به منظور استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و جذب سرمایه گذار در استان تاسیس شده است.

وی از جمله ایجاد این بسترها را تامین زمین موردنیاز و انجام خدمات عمومی شامل آب، برق، گاز و زیرساخت های دیگر مورد استفاده واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین شرایطی زمینه فعالیت، اشتغال و تولید صنایع در استان بیش از پیش فراهم شد.

محمدیان با اشاره به وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان ، گفت: از بین ۱۰ هزار و ۳۰۸ هکتار زمینی که در اختیار این شرکت است یک هزار و ۹۳۶ هکتار زمین در قالب سه هزار و ۱۳۴ فقره قرارداد واگذار شده است.

این مقام مسئول در شرکت شهرکهای صنعتی استان ادامه داد: تا کنون یک هزار و ۶۰۱ واحد صنعتی در این زمین ها به بهره برداری رسیده است که بر اساس جوازهای تاسیس و پروانه های صادره، منجر به اشتغال ۲۵هزار ۲۷۹ نفر شده است.

وی سرمایه گذاری انجام شده این واحدهای صنعتی در استان را ۳۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل شرکت شهرکهای صنعتی؛ تجمیع صنایع در یک نقطه جغرافیایی و به منظور حفظ محیط زیست، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، استفاده از خدمات مشترک، کاهش زمان و هزینه های سرمایه گذاری و نیز ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

محمدیان یادآرو شد: در راستای تحقق این اهداف در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۹۱ پروژه عمرانی عملیات اجرایی آنها در شهرکهای صنعتی استان آغاز شد که از این تعداد ۱۲۰ پروژه با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

بر اساس این گزارش، شرکت شهرکهای صنعتی استان از جمله پنج دستگاه اجرایی برتر جشنواره شهید رجایی خوزستان است که بدون گروه بندی موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of