لزوم رعایت عدالت آموزشی در مدارس خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در مدارس برخی مناطق محروم نیروی انسانی خوب توزیع نشده و عدالت آموزشی وجود ندارد.

به گزارش اهواز نوین، رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عصر امروز در جلسه شورای اداری خوزستان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ماموریت اصلی را مشخص کرده و طبق آن، آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی است.

وی با بیان اینکه سند آموزش و پرورش ۶ محور دارد، افزود: فرزندان ما باید مسوولیت پذیر، اهل نظم، تفکر، کار گروهی، تعامل، امیدوار، مومن، سخت کوش باشند و اینکه از زندگی لذت ببرند و به هم نوعان احترام بگذارند که اینها در مقوله تربیت عمومی قرار می‌گیرد.

وی تربیت را در حوزه اعتقادی عبادی و اخلاقی دانست و گفت: لازمه رشد سیاسی و اجتماعی ، آموزش نحوه تعامل و خود کنترلی به کودکان است؛ مدرسه ما باید محل وفاق و محبت باشد‌.

وی با بیان اینکه جامعه به نگاه زیبا نیاز دارد، گفت: چقدر در مدارس به خلاقیت‌های هنری بها داده می‌شود؟ هنر علم زیبایی هاست و زیبایی‌شناسی در آرامش افراد و پرهیز از خشونت نقش به سزایی دارد که لازم است در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

رفیعی هدف اصلی را تربیت عمومی عنوان کرد و گفت: تربیت علمی یعنی در تحقیق ، تفکر و مطالعه سرآمد باشیم؛ دیدگاه ما این است که تربیت یک مقوله اجتماعی است و اگر مسوولیت پذیری و تلاش در فزرند ما به وجود بیاید حتما درسش هم بهتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بنا به سند تحول، نتیجه تربیت در دو نکته خلاصه می‌شود: تربیت باید منجر به رفتار آگاهانه و اختیاری باشد و موجب عقلانیت و خود کنترلی در دانش‌آموزان شود.

وی راه برون رفت از بسیاری از مشکلات موجود جامعه را سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش گلوگاه دانایی ملی است و بدون توجه به آن نمی توانیم از این گذرگاه عبور کنیم.

رفیعی با اشاره به کمبود ۱۶ هزار نیرو در استان، بیان کرد: امسال ۵ دانشگاه فرهنگیان با حدود ۲ هزار دانشجو به ظرفیت ما اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه چیزی حدود ۹۱ درصد مدارس ما در نوبت ثابت اداره می‌شود، گفت: وقتی به اندازه کافی معلم نداریم، باید در بخشی از مدارس، نوبت گردشی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی، گفت: نمی‌شود در یک مدرسه مناطق محروم همه نیروهای معلم سرباز معلم و نیزوی پاره وقت باشند و ما انتظار ارتقای کیفیت آموزشی را داشته باشیم؛ بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در برخی مناطق محروم نیروی انسانی خوب توزیع نشده و عدالت آموزشی وجود ندارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of