رتبه پایین آموزش و پرورش، در شأن خوزستان نیست

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به رتبه پایین آموزش و پرورش خوزستان، گفت: این رتبه در شأن استان و فرزندان ما نیست و در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و شجاعت در تصمیم‌گیری داریم.

به گزارش اهواز نوین، علی حسین حسین‌زاده عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه آموزش و پرورش در برخی حوزه‌ها نیاز به توجه بیشتری دارد، اظهار کرد: عدالت آموزشی از مباحث مهم در حوزه آموزش و پرورش است چرا که مردم از ما سوال می‌کنند که چه تعداد از کسانی که در کنکور امسال موفق به کسب رتبه شدند در مدارس دولتی درس خوانده‌اند و یا دانش‌آموز روستایی و یا عشایری هستند.

وی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت مبنی بر اینکه پیشرفت و توسعه مطلوب است اما پیشرفتی که با عدالت همراه نباشد مطلوب ما نیست، گفت: بنابراین عدالت آموزشی در حوزه آموزش برای ما حائز اهمیت است و باید با جدیت به آن توجه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه رویکردهای استانداری خوزستان در بحث آموزش تاکید و توجه به مناطق کم برخوردار و محروم است، عنوان کرد: نخبه‌گرایی با توجه به بحث‌هایی که می‌شود باید محوریت بحث‌های ما در آموزش باشد.

حسین زاده با اشاره به رتبه پایین آموزش پرورش خوزستان، گفت: این رتبه در شأن استان و فرزندان ما نیست در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و شجاعت در تصمیم‌گیری داریم.

وی با تاکید بر قرار گرفتن تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش و پرورش بیان کرد: قطعاً آموزش و پرورش به صورت ایزوله نمی‌تواند فعالیت کند و باید عملکرد آن را در میدان فرهنگی تا نتایج مثبت داشته باشد و ارتقاء آن را ببینیم.

حسین‌زاده با اشاره به اجرای طرح جوانه‌ها در حوزه آموزش بیان کرد: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم در این طرح قرار گرفتند و یک هزار نفر بر اساس دستور استاندار بورسیه تحصیلی دریافت کردند.

وی گفت: تمام دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف ترک تحصیل کردند توسط آموزش و پرورش، نهادهای مردمی، و مردم شناسایی و به مدرسه بازگشتند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of