رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان: هجمه به جامعه پزشکی عاقلانه و منصفانه نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: هجمه به جامعه پزشکی به بهانه نداشتن کارت خوان در مطب ها و فرار مالیاتی عاقلانه و منصفانه نیست.

به گزارش اهواز نوین،دکتر بیژن کیخایی دوشنبه در آیین بزرگداشت روز پزشک در سالن اجتماعات بیمه سلامت خوزستان ، با بیان اینکه جامعه پزشکی مثل دیگر قشرها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و ملزم به اجرای آن است افزود: ۹۵ درصد مطبهای پزشکان دارای کارت خوان هستند و اگر قرار است فرار مالیاتی اتفاق بیفتد در پنج درصدی است که کارت خوان ندارند ، بنابراین درست نیست این هجمه ناجوانمردانه به همه جامعه پزشکان صورت گیرد.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی خوزستان آمادگی دارد در صورت دریافت گزارش های مردمی و بازرسی ، نسبت به رسیدگی به تخلف پزشکانی که دستگاه کارت خوان ندارند اقدام و آنان را ملزم به فعال کردن دستگاه کارت خوان کند.

کیخایی با بیان اینکه در حرفه پزشکی مثل بسیاری از مشاغل ممکن است خطایی صورت گیرد و این امری طبیعی است افزود: واقعیت این است که جامعه پزشکی در همه عرصه‌ها و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله در کنار مردم بوده و دغدغه ها و نگرانی های مردم را نگرانی های خود می دانند ولی با این حال منکر نبود آسیب در این قشر نیستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان با رد این موضوع که عموم پزشکان وضعیت اقتصادی و رفاهی خوبی دارند اظهار داشت: تنها پنج درصد جامعه پزشکی از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار هستند که آن هم با زحمت به این سطح رسیده اند در عین حال چنانچه مردم شکایتی علیه همین پزشکان داشته باشند در سازمان نظام پزشکی رسیدگی می شود.

سامانه ۱۹۰ برای اعلام تخلف و زیرمیزی پزشکان
رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: سامانه ۱۹۰ برای اعلام گزارش تخلف و دریافت زیرمیزی پزشکان در استان فعال است و مردم مطمئن باشند شکایتها در کمیسیون مربوطه که با حضور یک قاضی و دیگر اعضا تشکیل می شود به صورت منصفانه و قانونی مورد رسیدگی قرار می گیرند.
وی گفت: مواردی از تخلفات پزشکان صاحب نفوذ بوده که رای کمیسیون منجر به تعطیلی سه ماهه مطب پزشک شده است بنابراین نباید تصور کرد که سازمان نظام پزشکی با جامعه پزشکی جانبدارانه برخورد می کند.

هیچ بیماری در خوزستان نیاز به اعزام خارج استان نیاز ندارد
رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: هم اکنون با وجود تجهیزات و امکانات پیشرفته در مراکز درمانی و بیمارستانی در خوزستان هیچ نیازی به اعزام بیمار به خارج از استان نیست و عمل انواع پیوندها نیز در بیمارستان های استان انجام می شود.
وی با این حال گفت: وضعیت درمان در خوزستان با شرایط مطلوب فاصله دارد ولی تلاش می شود این خلاء با جذب پزشکان متخصص و تجهیز بیشتر بیمارستان ها پر شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان از جامعه پزشکان خوزستان خواست با قوت به کار خود ادامه دهند و از هجمه های اخیر به جامعه پزشکان آزرده خاطر نشوند.
وی حرفه پزشکی را ، شغلی سخت ، حساس با مسئولیتی سنگین توصیف کرد و افزود: پزشک در دوران مرخصی ، مسافرت و حتی نیمه های شب در برابر بیمار خود مسئول و در غم و شادی آنان شریک است.

در این آیین از تعدادی از پزشکان شاغل در خوزستان با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of