ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی آغاز شد

همزمان با هفته دولت، اجرای طرح توسعه و ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) با حضور معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان با برگزاری آیینی آغاز شد.

به گزارش  اهواز نوین، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان خوزستان در این آیین که روز یکشنبه در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: با اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت روزانه ۵۰ شناور زمینه گسترش فعالیت های صید و صیادی در این منطقه فراهم می شود.

کوروش میرزایی ظرفیت اشتغالزایی ایجاد شده با اجرای این طرح را یکهزار نفر به صورت مستقیم از صیادان خوزستانی عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته این طرح در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی را ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

همچنین همزمان با هفته دولت ساخت مسجد میثم تمار در فاز هفت بندر ماهشهر با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال آغاز شد.

گفتنی است ساختمان اداره اوقاف و امور خیریه بندر ماهشهر نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

شایان ذکر است مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.
گفتنی است بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of