آموزش عمومی مردم راهکار ارتقای امنیت اجتماعی است

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: آموزش عمومی مردم و برخورد علمی با جرم راه کار ارتقای امنیت اجتماعی است.

به گزارش  اهواز نوین، به منظور بررسی وضعیت جرائم و ارائه راهکارهای موثر در کاهش بزهکاری جلسه ستاد مقابله با جرایم خاص دادگستری با حضور دبیر ستاد، معاون دادسرای اهواز، مسئولان فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز، روسای کلانتری ها و سایر مقامات قضایی در دادگستری کل استان برگزار شد.

علی افتخاری معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان در این نشست اظهار کرد:آموزش عمومی مردم و برخورد علمی با جرم راه کار ارتقای امنیت اجتماعی است.

رئیس ستاد مقابله با جرایم خاص دادگستری کل استان با اشاره به اینکه خدمات نیروی انتظامی در بسط و توسعه امنیت و مقابله با مجرمان،  گسترده است، گفت: آنچه می تواند این اقدامات را موثر و ملموس سازد،  احساس امنیت در آحاد جامعه در مواجه و مقابله با جامعه جرم است.

افتخاری افزود: در بررسی آسیب های اجتماعی و جرایم، می بایست برای بررسی علمی،  جغرافیایی و رفتار جامعه جرم سرفصل دقیق گشود، بدین معنا که باید با شناخت مولفه های جرایم در مناطق مختلف،  به مقابله علمی با مجرمان پرداخت.

این مقام قضائی خوزستان خاطر نشان ساخت: یکی از آسیب ها به افراد ضرر دیده از سوی مجرمان، کمبود دانش و مهارت های اجتماعی پیشگیری از جرم است، بدین معنا که با آموزش های لازم می توان بستر و سهولت ارتکاب جرم را کاهش داد اما مهارت ناکافی افراد غالبا این فرصت را در اختیار مجرم قرار می دهد که بجرم مبادرت ورزد.

 افتخاری به استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی پیشگیری از جرم اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت های نوین برای کاهش رفتارهای مجرمانه بخصوص در قشر جوان باید استفاده درست و علمی بعمل آید.

معاون قضایی دادگستری کل خوزستان بر ضرورت تهیه علمی و بروز شناسنامه جرایم و مجرمان حرفه ای نیز تاکید کرد و افزود:  بهره گیری تخصصی از این داده ها بهمراه واکنش سریع،  صحیح و مقتدرانه پلیس به گزارشات می تواند علاوه بر افزایش صلابت دستگاه تامینی و قضایی، از امنیت، رفاه و آسایش مردم بیش از پیش صیانت کند.

گفتنی است در ادامه این نشست کارشناسان و مسئولان حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مقابله با جرائم و ارتقاء امنیت در بخش‌های مختلف پرداختند که در نهایت نشست با مصوباتی به کار خود پایان داد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of