پنج هزار میلیارد ریال طرح راه‌سازی در دست اجرا است

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش احداث آزاد راه در نقاط مختلف کشور در حال هزینه شدن است.

به گزارش اهواز نوین، خیرالله خادمی روز شنبه در جریان بازدید از طرح‌های در دست اجرای راهداری آبادان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده که به مرور با ایمن سازی و نصب علائم راهداری زیر بار ترافیک قرار می گیرند.

وی همچنین در خصوص طرح‌های راهسازی که در هفته دولت افتتاح و زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرند نیز گفت: در هفته دولت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان های مختلف کشور افتتاح می‌شود.

خادمی افزود: همچنین ۳۳ کیلومتر آزاد راه بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی حد فاصل ارومیه به تبریز به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی پیش از این میزان بزرگراه‌های کشور را ۱۷ هزار کیلومتر عنوان کرده و نیاز کشور به ساخت بزرگراه و آزادراه جدید را ۱۵ هزار کیلومتر دانست.

بیش از ۷۰ درصد جاده‌های موجود کشور که دارای بیشترین بار ترافیکی هستند یا به شبکه بزرگراه و آزادراهی متصل شده‌اند و یا باید وصل شوند.

تعدادی از معاونان وزیر راه وشهرسازی از جمله کفاش معاون پارلمانی این وزارتخانه به منظور پیگیری مسایل و مشکلات بخش راهسازی به خصوص جاده های آبادان – اروندکنار، قفاص ، چویبد، خضره و مسکن مهر و نیز طرح باز آفرینی شهری شنبه به آبادان سفر کردند.

جاده آبادان – اروندکنار به طول ۴۵ کیلومتر از جمله جاده های حادثه خیز آبادان می باشد که عملیات تعریض آن مدتها است نیمه کاره رها شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of