رتبه اول کنکور: همه دبیرستان‌ها باید از روان‌شناس حرفه‌ای برخوردار باشند

دانش‌آموز خوزستانی رتبه اول کنکور سراسری گفت: همه دبیرستان‌ها باید از روان شناس و مشاور حرفه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند تحولات روحی دانش‌آموزان را در زمان مناسب کنترل کنند.

به گزارش اهواز نوین، نشستی خبری پنج‌شنبه شب با حضور علیرضا سخایی راد رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۸ در رشته ریاضی در استانداری خوزستان برگزار شد.

 او در ابتدا این‌گونه خود را معرفی کرد: علیرضا سخایی راد، متولد سال ۱۳۷۹، ساکن اهواز و اصالتاً دزفولی هستم که موفق شدم در کنکور سال ۹۸ رتبه اول رشته علوم ریاضی کشور را کسب کنم.

آموزشگاه‌های کنکور بدون اجازه حق چاپ عکس من را ندارند

وی با بیان اینکه این نشست فرصتی است تا مطلب مهمی را در جمع اهالی رساله عنوان کنم، گفت: هیچ کدام از آموزشگاه‌ها و موسسات کنکور در سطح شهر بدون کسب اجازه از شخص بنده حق استفاده  و چاپ عکس بنده را به شکل بیلبورد، تراکت و بَنر را  ندارند در غیر اینصورت حق پیگیری قانونی برای خود را محفوظ می‌دانم.

دانش‌آموز خوزستانی رتبه اول کنکور  با بیان اینکه کنکور هدف نیست بلکه وسیله است، عنوان کرد: مخالف این هستم که سال کنکور به شکل یک سال نگاه کنیم بلکه روشی صحیح است که به شکل ۱۲ ماه گسسته به آن نگاه کنیم که این ۱۲ ماه  هر کدام از این ۱۲ ماه برنامه خاص خود را می‌طلبد.

سخایی راد افزود: ممکن است در هر کدام از ماه‌های سال نا امیدی سراغ فردی که  در شرف کنکور است بیاید که بهترین راه  برای مقابله با این حالت هر دانش‌آموزی در ابتدای راه باید یک مسیر کلی برای خود طراحی کند و مشخص کند در هر فاز از این مسیر  در چه جایگاهی باید قرار بگیرد و قواعد کلی برای خود تنظیم کند و آنها را بنویسید مثلا: هدف این است که هر هفته من از هفته قبل بهتر باشد.

وی بیان کرد: پس از گذشت هر بازه زمانی به مسیری که برای خود تعیین کرده است رجوع کند و ببیند براساس اهدافی که برای خود ترسیم کرده است حرکت است یا خیر؟ اگر طبق اهداف پیش رفته است خود را تشویق کند چرا که تشویق در ادامه کار موثر است و اگر از مسیر ترسیم شده خارج شده است سعی کند ایرادات خود را  پیدا کرده و آنها را رفع کند.

سخایی راد در رابطه با زمانی که برای مطالعه کنکور اختصاص می‌داد، گفت: اگر جواب این سوال را بدهم قطعاً در مورد مطالعه شخصی خودم صحبت کردم و این به آن معنا نیست که ساعت کنکوری یک دانش‌آموز این قدر باشد؛ دانش‌آموزی که پایه قویتر، ذهن قویتر و یا اینکه در گذشته مطالعه بیشتری داشته باشد قطعاً به ساعات مطالعه کمتری نیاز دارد اما کسی که پایه ضعیف‌تری دارد نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

وی افزود: معتقد هستم ساعت مطالعه هر فرد  بر اساس یک برنامه شخصی سازی شده تعیین شود به همین دلیل من روزانه که مدرسه نمی‌رفتم بین ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.

سخایی راد در تشریح استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی برای کنکور بیان کرد: اگر بگویم بدون کتاب‌های کمک آموزشی کنکور شدنی است اشتباه کردم اما کتاب آموزشی همه چیز نیست یک فرد کنکوری باید درس را ابتدا از کتاب‌های درسی و دبیر خودش یاد بگیرد اما از یک جایی برای فراگیری بیشتر نیاز به کتاب‌های کمک آموزشی دارد.

وی با اشاره به کلا‌س‌های تستی و تشریحی  کنکورکه در مدرسه برگزار می‌شد، عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای  دبیران متخصصی در بحث کلاس‌های تست نداشته باشد به این معنی نیست که دانش‌آموزان از آن کلاس‌ها استفاده نکنند به نظر من سوال تستی صورت خاص از تشریحی معمولی است و درست نیست تدریس را به دو دسته تستی و تشریحی تقسیم کنیم.

سخایی راد با اشاره به تاثیر دبیران و دوستان در موفقیت فرد گفت: دانش‌آموز کنکوری یک مربی فوتبال  ۵۰ سالهِ کار کشته و حرفه‌ای  نیست که بتواند بر روی حالت‌های روحی خود کنترل صدرصد داشته باشد بلکه این دانش‌آموز برای اولین بار با مانع سختی مانند کنکور در زندگی خود روبرو می‌شود.

وی افزود: دراین شرایط برای  اولین بار یکسری تحولات روحی را را تجربه می‌کند در حالی که در سن بلوغ به سر می‌برد در این حالت است که همراهی اطرافیان به ویژه دبیران و خانواده کمک زیادی به روحیات این فرد می‌کند و اگر توانست از این مرحله بگذرد راحت‌تر می‌تواند با این تحولات کنار بیاید.

سخایی راد با تاکید بر کمک گرفتن از مشاورین و روانشناسان متخصص در زمان  مطالعه برای کنکور، بیان کرد: دبیرستان‌های ما باید به مشاورین حرفه‌ای مجهز شوند تا بتوانند تحولات روحی دانش‌آموزان در زمان مناسب کنترل کنند.

سواد علمی عامل سنجش توسعه جوامع

یعقوب شلیش پور معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه کسب رتبه اول کنکور ریاضی موفقیت بزرگی برای استان بود، اظهار کرد:  با وجود مسائل و مشکلات مختلفی که در حوزه آموزش داریم در این شرایط استان ما بیش از هر زمان دیگری به این موفقیت نیاز داشت.

وی افزود: زمانی توسعه محقق می‌شود که ابزارهای آنها فراهم شود و مهمترین ابزار توسعه انسانی است و تنها تکنولوژی مد نظر نیست.

معاون مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر بالا بردن کیفیت آموزش گفت: برای سنجش میزان توسعه یافتگی هر جامعه‌ای قطعاً سراغ سطح سواد علمی افراد آن جامعه می‌روند و سطح بالایی علمی دسترسی به توسعه راآسان‌تر می‌کند.

کسب رتبه ۱۷ کنکور توسط دانش‌آموز باغملکی

 سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه امسال خوزستان حوادث مختلفی را تجربه کرد و این موفقیت در شاد کردن فضای عمومی تاثیر بسیار بالایی گذاشت، اظهار کرد: اگر چه خوزستان چند سال است که  موفق نشد جزو رتبه‌های اول کنکور باشد اما سه سال پیش تعداد ۳۴ نفر و دو سال پیش تعداد ۱۲۶ نفر و سال گذشته تعداد ۳۰۰ نفر موفق به کسب رتبه زیر یک هزار کنکور شدند.

وی  با بیان اینکه استاندار خورستان از همان بدو شروع، بالا بردن کیفیت آموزش را سرلوحه کارهای خود قرار داد و بر همین اساس موفق شدیم آموزش پیش دبستانی را در استان به صدرصد برسانیم، گفت: سال گذشته نیز در رشته‌های ریاضی و تجربی استان خوزستان رتبه‌های خوبی کسب کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به کسب رتبه ۱۷ کنکور امسال  توسط علی احمدی دانش‌آموز باغملکی عنوان کرد: این نشان می‌دهد دربحث کنکور برنامه‌ریزی‌های خوبی شده و موفقیت در کنکور مختص منطقه یا مدرسه خاصی نیست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of