فرمانده سپاه گتوند:

خبرنگاران مرز نقد و تخریب را در کار خبری رعایت کنند

فرمانده سپاه شهرستان گتوند گفت: خبرنگاران باید با عنایت به تفاوت بین نقد و تخریب، ضمن انتشار اخبار واقعی درعین صداقت و امانت داری مرز نقد و تخریب را در نظر داشته و بی طرفی را رعایت کنند .

به گزارش  اهواز نوین، سرگرد حسن محمودی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات سپاه به اهمیت کار خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: خبرنگاری شغل دقیق وحساس همراه با ظرافتهای خاصی است که اصحاب رسانه و منابع خبری نباید از آن غافل شوند.

فرمانده سپاه شهرستان گتوند با اشاره به تاثیرگذاری خبرنگاران در جامعه گفت:: خبرنگار در خبرنویسی باید ابتکار و خلاقیت داشته باشد و تنها به انتشار خبر اکتفا نکند، بلکه برای رفع مشکلات و پیشرفت جامعه مسایل را تحلیل و گزارش نویسی کند تاضمن اطلاع رسانی ، به تاثیرگذاری کار برای مردم نیز پرداخته شود .

فرمانده سپاه گتوند گفت: اگر خبرنگاری عشق و علاقه ای به این کار نداشته باشد بعد از مدتی از کار خود خسته می شود و منجر به اشتباهات و مشکلاتی برای خود و رسانه متبوعش خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه لزوم ارتقای سواد رسانه ای و تخصص خبری در حوزه های مختلف اطلاع رسانی گفت: مطالعه روزانه و رصد دقیق مسایل به دستیابی به اشراف کامل در حوزه فعالیت خبرنگار کمک می کند.

سرگرد محمودی افزود: خبرنگاران باید با شناخت احزاب وگروههای سیاسی مختلف در حوزه ماموریت خود، ازجایگاه و وضعیت ایران در دوره های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند و با توجه به جریان شناسی انقلاب ، در انتشار اخبار خود دچار مشکل نشوند.

وی ارتباط با مردم و مسئولین را از مهمترین اصول کار خبرنگاری عنوان کرد وگفت: اصحاب رسانه باید با شناخت کافی از مسئولین و منابع خبری دقت لازم رادر تهیه و مخابره اخبار صحیح داشته باشند ، ضمن اینکه برای منتشر کردن هر خبر منبع خبری داشته باشند واز انتشار اخبار بدون منبع که گاه موجب تنش در جامعه می شوند خودداری کنند .

گفتنی است در این مراسم از زحمات خبرنگاران شهرستان گتوند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

در تقویم رسمی کشور ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به دست گروه جنایتکار طالبان، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of