روند ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز کند است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند ساخت نیروگاه سیل ترکیبی شهرستان رامهرمز، گفت: وزارت نیرو با برنامه ریزی انجام شده نسبت به برطرف کردن مشکلات احداث این نیروگاه اقدام کند.

به گزارش اهواز نوین، اقبال محمدیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی گام نخست پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سرچشمه از توابع شهرستان رامهرمز، بیان کرد: تکمیل پروژه نیروگاه از جمله خواسته های مردم این شهرستان است که وزارت نیرو باید در روند ساخت و تکمیل آن تلاش بیشتری داشته باشد.

وی گفت:شنبه هفته آینده هیاتی از وزارت نیرو به همراه یکی از معاونان این وزارتخانه برای بررسی وضعیت احداث این نیروگاه، و راهکارهای تسریع در اجرای آن به شهرستان رامهرمز سفر خواهد کرد.

محمدیان ادامه داد: پست برق ۳۳/۱۳۲ کیلوولت سرچشمه ظرفیت بسیار خوبی را برای شهرستان رقم می زند، لذا از شرکت برق منطقه ای خوزستان انتظار داریم که این پروژه با تمام ظرفیت وارد مدار شود و محدود به گام نخست نشود.

وی ادامه داد: ۶ پروژه طراحی شده شرکت برق منطقه ای خوزستان با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان رامهرمز نیز باید با جدیت اجرا شود و در این راستا نیاز است که به برنامه ریزی زمانبندی شده توجه ویژه ای صورت بگیرد.

اول زیرساخت ها مهیا شد بعد کلنگ زنی کردیم

فرماندار رامهرمز نیز در این آیین، گفت: در دولت تدبیر و امید سه پست برق احداث و وارد مدار شده و ساخت چهارمین پست برق این شهرستان نیز آغاز شده است.

موسی ممبینی افزود: آماده سازی احداث چهارمین پست برق از مدت ها پیش در شهرستان رامهرمز شروع شد و امروز در حالی که بخشی از کار شروع شده کلنگ زنی آن را به طور رسمی انجام دادیم.

وی ادامه داد: این پروژه می تواند در سال تولید ملی که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده به تحقق این شعار در شهرستان کمک زیادی کند.

ممبینی همچنین از اختصاص اعتبار مناسب در بخش شبکه فاضلاب شهر رامهرمز خبر داد و گفت: از معضلاتی که شهر رامهرمز با آن روبه رو بود رهاسازی فاضلاب شهری، عفونی، خانگی و صنعتی در دشت رامهرمز بود که امروز با پیگیری انجام شده، منابع مورد نیاز برای ساماندهی این معضل زیست محیطی و بهداشتی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: دفع فاضلاب در دشت رامهرمز محیط زیست و بهداشت مردم را به خطر انداخته و محیط پیرامون را با معضلات متعددی رو به رو کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شامل یک واحد گاز به ظرفیت ۴۱۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۰۵ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا اواخر سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری برق متصل شود.

عملیات اجرایی این پروژه اسفند پارسال آغاز شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of