بیش از ۳ هزار بیمار خاص در خوزستان کارت بیمه سلامت دریافت کردند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه بیماران خاص نیز از طرح بیمه سلامت نیز بهره برده‌اند، گفت: تعداد ۳ هزارو ۳۷۶ نفر بیمار خاص در استان کارت بیمه سلامت را دریافت کرده‌اند که برای درمان آن بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش اهواز نوین، علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از جمعیت ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار نفری خوزستان ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و۱۹۸ نفر بیمه شده بیمه سلامت هستند.

خسروی با اشاره به پراگندگی جمعیتی بیمه شده‌های سلامت در خوزستان، افزود: در اهواز ۳۳۷ هزار و ۴۹۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین پوشش بیمه‌ای مربوط به اهواز و کمترین مربوط به شهرستان آغاجری با ۱۱ هزارو ۶۱۸ نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه بیماران خاص نیز از طرح بیمه سلامت نیز بهره برده‌اند، گفت: تعداد ۳ هزارو ۳۷۶ نفر  بیمار خاص در استان کارت بیمه سلامت را دریافت کرده‌اند که برای درمان آن بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خسروی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت هزینه ۱۰ قلم دارویی پر مصرف  در سال گذشته را نیز پرداخت کرده است،  عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار پرونده دارویی ثبت و مبلغ ۸۶ میلیارد تومان  در بخش دارو پرداخت شد که بیشترین پرداختی با مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مربوط به داروهای بیماران هموفیلی است.

وی با اشاره به تعداد مراجعه بیماران و نوع درمان آنها در سال گذشته، گفت: تعداد بار، مراجعه در بخش بستری ۲۵۵ هزار نفر و درمان سرپایی ۷ میلیون مراجعه بود که پرداختی ما به ترتیب در بخش بستری ۳۹۵ میلیاردتومان و در بخش  سرپایی ۲۱۵ میلیارد تومان بوده است.

خسروی با تاکید بر اینکه در اختصاص بودجه بخش درمان به خوزستان باید زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی نیز دیده شود، بیان کرد: بخش زیادی از بودجه درمان استان برای بیمارانی که از استان‌های دیگر به خوزستان مراجعه می‌کنند صرف می‌شود؛ مثلا بیمارستان دزفول همیشه پذیرای بیماران استان‌های ایلام و لرستان  و یا بیمارستان بهبهان پذیرای بیماران استان‌های یاسوج، شیراز و بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی طرح نسخه نویسی الکترونیک بالغ بر ۸ هزار دفترچه از پروسه درمان حذف شد، عنوان کرد:  در فاز اول  این طرح ۳۰ درصد از شهرستان‌های استان آموزش دیده و این طرح را اجرایی کردند که این مهم در ۴ ماهه اول سال محقق شد و  تعداد ۸۴۰ هزار بیمه شده و ۲۴۹ موسسه  را تحت پوشش قرار داد.

خسروی با اشاره به شهرستان‌های فعال در طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: شهرستان‌های حمیدیه، ایذه، اندیمشک، شوشتر، ماهشهر، شوش، آبادان دو شادگان در این طرح پیشتاز بودند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of