عدم تشکیل جلسات شورای شهر بستان با استعفای دو عضو

با گذشت حدود شش ماه از تاریخ استعفای دو عضو شورای شهر بستان نه عضویت آنها لغو شده و نه اعضای علی البدل شورا جایگزین شده اند.

به گزارش  اهواز نوین ، از اسفند ماه سال گذشته دو عضو شورای شهر بستان استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر کردند اما با گذشت حدود شش ماه از تاریخ استعفای آنها نه عضویت آنها لغو شده و نه اعضای علی البدل شورا جایگزین شده اند.

حمید سیلاوی سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در این رابطه می‌گوید: طبق قانون انتخابات شورای شهر و روستا زمانی شورا استعفای عضو را می‌پذیرد که عضو مستعفی در  شش جلسه مستمر شورا حضور پیدا نکند.

وی افزود: دو عضو مستعفی با وجود اینکه استعفا دادند حاضر نیستند در صحن علنی شورا حاضر شوند تا در مورد دلایل استعفای خود توضیح دهند به همین دلیل جلسه شورای شهرستان بستان به حد نصاب نمی‌رسد تا تشکیل شود.

چهار جلسه در شش ماه

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا این دو عضو لغو عضویت نمی‌شوند، گفت: طبق قانون باید در شش جلسه مستمر شورا حاضر نشوند و رئیس شورا عدم حضور آنها را اعلام کند پس از آن  در شورای حل اختلاف مطرح وسپس در مورد لغو عضویت آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

سیلاوی افزود: در این مدت (از اسفندماه سال گذشته تا کنون)  شورای شهر بستان تنها چهار جلسه تشکیل داده است که از آنها درخواست دادیم جلسات بعدی را نیز تشکیل دهند تا طبق قانون  عدم حضور اعضای مستعفی در شش جلسه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای مستعفی شورا از  شهر بستان نقل مکان کرده است، عنوان کرد: طبق قانون عضو شورا باید ساکن شهر محل خدمت خود باشد که انتقال این عضو از شهرستان بستان خود به خود عضویت وی را  لغو  می‌کند اما ما منتظر هستیم لغو عضویت وی مسیر قانونی خود را طی کند تا شورا منحل نشود در غیر این صورت مجبور هستیم اقدام قانونی انجام دهیم.

موسی کروشاتی رئیس شورای شهر بستان نیز اظهار کرد: این دو عضو در بدو شروع به کار شورای پنجم حدود ۷ ماه غیبت داشتند و فعالیت شورا را تعطیل کردند و زمانی که به دنبال این بودیم که اعضای علی البدل را جایگزین آنها کنیم در صحن شورا حاضر شدند و مراسم تحلیف را  انجام دادند.

استعفای اعضا پس از معارفه شهردار جدید

وی در رابطه با علت استعفای اعضای شورای شهر بستان گفت:  شهردار قبلی که انتخاب شده بود استعفا داد به همین دلیل شهردار دیگری را انتخاب کردیم اما یکی از این دو عضو مستعفی مصوبه شورا  را امضا نکرد و دیگری رأی مخالف شهردار داد.

کروشاتی افزود: پس از معارفه شهردار جدید استعفای خود را نوشتند این در حالی است که طبق قانون باید استعفای خود تقدیم شورا کنند و در مورد آن توضیح دهند.

وی با بیان اینکه اعضای مستعفی در شورا حاضر نشدند تا در مورد استعفای آنها رای‌گیری شود، عنوان کرد: آنها یک رونوشت از استعفای خود را به فرمانداری، امام جمعه شهرستان و اداره اطلاعات دادند و دیگر در شورا حاضر نشدند.

کروشاتی با بیان اینک بنده مخالف استعفای آنها هستم، عنوان کرد: بستان  یک شهر مرزی است و ظرفیت این همه اختلاف و تنش را ندارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of